Tchin Vittel strijkt neer bij toppers uit Gentse startupscene

e776d14c-480d-46bc-bca4-f92ab2eff8cd

Dok Noord zet zijn profiel van nieuwe stadskern alsmaar meer kracht bij. Niet alleen is het de nieuwe uitvalsbasis van verschillende retailers en bekende bedrijven uit de Gentse startupscene, zoals onder meer StoryMe, Teamleader en In The Pocket, het wordt op 15 juni ook de verzamelplaats voor een heel nieuw concept, dat eerder al een groot succes bleek in onder meer Brussel, Namen en Luik.

Het gaat om Tchin Vittel, een evenement waarmee het watermerk beleving creëert via een heerlijke ongedwongen barbecue, aangevuld met muzikale sfeer, een spelletje petanque of kicker.

Het is volgens de initiatiefnemers een nieuwe manier om mensen samen te brengen én om nieuwe smaken te leren kennen. Het evenement speelt in op de sfeer van de startups met hun pingpong- en kickertafels én op de aandacht voor gezond en verrassend verfrissend eten.  "Het evenement is er voor liefhebbers van gezellige, mooie en vooral authentieke momenten samen", zegt Alice Bown die met haar eigen PR-bureau uit Destelbergen de public relations verzorgt.

De barbecue staat ook veraf van de traditionele barbecue want Vittel heeft voor het project 2 bistronomiechefs onder de arm genomen: Joël Geismar van Garage à Manger en Bruno Antoine van Emile Bistro en daarbij komen dan nog twee lokale gastchefs bij per locatie. Voor het event aan Dok Noord zijn dat enerzijds Mathieu Werbrouck, eerder aan het werk bij Vintage (Gent) en d'Oude Leie (Bachte-Maria-Leerne) en nu een vaste waarde in de keuken van Brasserie Vinois in Deurlen, en anderzijds Ae Jin Huys van MOKJA. De Koreaanse keuken bracht haar dichter bij haar afkomst. Met MOKJA - wat letterlijk staat voor "laten wij eten" - heeft zij als missie de Koreaanse keuken op de culinaire kaart te zetten.

Het informele event biedt ook ondernemers alvast een goede mogelijkheid om nieuwe interessante contacten te leggen.