Zeventien Deinse winkeliers nemen deel aan derde Nacht van de Mode

organisatie

De laatste vrijdag van februari staat Deinze tijdens de derde editie van de Nacht van de Mode in de Brielpoort geheel in het teken van de mode. Zeventien handelszaken laten op vrijdag 26 februari vanaf 20 uur in de Brielpoort hun nieuwe lente- en zomercollectie showen door professionele mannequins.

Na de Nacht van de Mode 2015 was het enthousiasme van de organisatoren, de deelnemers, de partners en de aanwezigen zeer groot. Dat dit niet te missen evenement in 2016 een vervolg krijgt , is dan ook logisch.

Verschillende zaken uit Deinze en omgeving laten hun mooiste collecties bewonderen op de catwalk. De sfeer wordt volledig afgestemd op het product dat in de kijker staat. Consumenten krijgen een brede waaier aan kledij (dames-, heren- en kindermode) en modeaccessoires (schoenen, brillen, hoeden) te zien.

Iedereen ontvangt bij aankomst een attentie en na de show maken de bezoekers kans op mooie prijzen, geschonken door de deelnemende handelaars. Er zal ook culinaire verwennerij zijn want lokale zelfstandigen zorgen voor foodstands en  een champagne- en gin-tonic bar.

Nacht van de Mode is een initiatief van VZW Retail on the move! dat wordt mogelijk gemaakt dankzij de steun van de Stad Deinze, IB Event, DoeSelf, ACG en Remotec als hoofdpartners. Daarnaast wordt Nacht van de Mode ook gesteund door vele lokale zelfstandigen en bedrijven. De lokale retailers uit Deinze geven op die manier aan dat ze niet bij de pakken blijven zitten en zelf initiatieven durven nemen die hun zaak een extra boost kunnen bezorgen.

Op de foto van links naar rechts: Dominique De Bock (Dominique & Co), Lieven De Clercq (Optiek Lammerant), Caroline Wauters (Scarpette), Jürgen Vaernewyck (Eeuwenaert), Liesbeth de Pestel (Nancy Store).