LEUVEN Ritchie

Ritchie ruilt garage in voor gloednieuw bedrijfspand

LEUVEN - Jan Verlinden, zaakvoerder van de Leuvense frisdrankenproducent Ritchie, heeft een gloednieuw bedrijfspand gekocht op de Ambachtenlaan in Haasrode. "Het is tijd om te denken aan de volgende stappen", zegt Jan daags na de ondertekening van de koopovereenkomst. 

Allicht in oktober dit jaar zal Jan met Ritchie zijn intrek nemen in het ongeveer 200 m2 grote kmo-unit aan de Ambachtenlaan in Haasrode. Op de site was vroeger elektriciteitsbedrijf Centratec gevestigd. Na de afbraak van het gebouw trekt de Leuvense projectontwikkelaar Dyls er op dit moment kantoren en kmo-units op.

Lab 

"We zijn aan het groeien", zegt Jan Verlinden. "Tot nog toe werkte ik bij wijze van spreken vanuit mijn garage. Het is tijd om te denken aan de volgende stappen." In de nieuwe kmo-unit zal Jan het hoofdkantoor van Ritchie onderbrengen. "Alle commerciële activiteiten rond Ritchie zullen in het nieuwe pand worden uitgewerkt. Naast de marketing en de promotie zal er ook een lab worden ingericht met de bedoeling nieuwe smaken te ontwikkelen", zegt Verlinden. De grote productie en grote logistiek blijft op de site van de bottelarij Sodiko in Diepenbeek.

Nieuwe smaak op komst 

In november 2016 herlanceerde Jan Ritchie. De commentaren waren lovend. Momenteel heeft de ondernemer 4 smaken in de aanbieding (zonder artificiële ingrediënten): Ritchie natuurlijke cola, Ritchie pompelmoes met een hint van ananas, Ritchie orange met een hint van vanille en Ritchie citroen met een vleugje framboos. "Eind juli of begin augustus komen we met een nieuwe smaak op de proppen. Wat dat zal zijn, kan ik nog niet verklappen", luidt het. Verlinden wil op termijn 5 miljoen flesjes limonade per jaar verkopen.