KV Kortrijk sponsors 19

Bedrijven uit de bouwsector omarmen KV Kortrijk

KORTRIJK - KV Kortrijk heeft voor komend voetbalseizoen niet alleen alle loges verkocht, het heeft er ook een reeks nieuwe sponsors bij. Het resultaat van een wel doordacht businessplan, waarbij gemikt wordt op een team van streekbedrijven uit wel bepaalde sectoren, in casu de bouw. Naast het sponsoringpakket wil de voetbalclub alles in het werk stellen om ook de business van de steunende partners te boosten via kruisbestuiving en netwerking.

Er waait, onder impuls van commercieel manager Karel-Jan Vercruysse, duidelijk een nieuwe wind door KV Kortrijk. Het aangeboden sponsorpakket slaat alvast goed aan bij een reeks bedrijven uit de bouwsector. ""We zijn volop aan het experimenteren met het segmenteren van onze business club op verschillende manieren", aldus Karel-Jan Vercruysse. "De bouw-loge is een segmentatie op basis van één welbepaalde sector. Dat deden we ook al met succes met de ladies club en binnenkort zullen we ook een start-up club lanceren. Het is goed mogelijk dat we in de toekomst nog initiatieven nemen rond bepaalde sectoren, zoals bijvoorbeeld IT en HR, wat voor ons ook best boeiende sectoren zijn."

De nieuwe sponsors uit de bouwsector zijn Nanopixel (van CEO Dietrich De Blander), verkoper van verwarmingstoestellen Elco (Danny Ongenae), projectcoördinator J3CA (Bjorn Justin), architectenbureau AAVO (Damien Van Oost), projectontwikkelaar Think Urban (Leopold Dekeyzer, Jean-Marie Descamps) en Gercolex (Xavier Foulon en Philippe De Rynck). De aanwezigheid van het top architectenbureau AAVO uit Moeskroen opent misschien wel deuren naar meer. AAVO verbouwde in het verleden immers ook al Le Canonnier, het stadion van buurploeg Excelsior Moeskroen.