Bureau Boone

Bureau Boone komt met oplossing op maat van de horeca

WEVELGEM - De Nationale Veiligheidsraad heeft op 23 juli beslist dat horecazaken de aanwezigheid van hun gasten moeten noteren. Voor veel horecazaken alweer een bijkomende opdracht. Het Wevelgemse Bureau Boone springt de sector bij met een pasklare en vooral erg pragmatische  oplossing. 

Bij bezoek aan de lokale horeca is het sinds vorige week verplicht om zich te laten registreren, maar wat gebeurt er met die gegevens? En is de handeling die men uitvoert correct conform met de privacywetgeving?  Met deze insteek creëerden het marketing- en adviesbureau Bureau Boone (marketeer Gianni Boone en webontwikkelaar Jordy Van Kammen) hun eigen applicatie: Horeca Contact, ondersteund door het gerenommeerd advocatenkantoor Sirius Legal, experten in privacy en databescherming.

Volgens Bureau Boonen zijn er momenteel verschillende systemen in gebruik die niet voldoende veilig zijn en de privacy van de betrokkenen niet voldoende garanderen. Zo houden sommige oplossingen bijvoorbeeld de klantgegevens bij in een gesloten envelop voor een duurtijd van 14 dagen, waarna deze onherroepelijk worden vernietigd. Enkel in het geval van een vastgestelde besmetting worden deze gegevens verder gecommuniceerd naar de bevoegde overheidsdiensten. Anderen werken gewoon met invulstrookjes of logboeken die verloren kunnen gaan of ongewenst ingekeken kunnen worden of met tijdelijke opslag in een e-mail account die per definitie eenvoudig vatbaar is voor hacking.

Sluitende applicatie

“Niemand heeft graag dat zijn of haar privéleven getraceerd kan worden aan de hand van zijn of haar restaurantbezoek, bezoek aan sportclubs, casino's, wellnesscenters, evenementen en aan de hand van de identiteit van de personen in wiens gezelschap dat gebeurde", zegt zaakvoerder Gianni Boone van het gelijknamige bedrijf. "Uit bezorgdheid voor privacyschendingen en om horeca-uitbaters en zaakvoerders niet onnodig te belasten met extra administratie en hoge werkdruk heeft Bureau Boone daarom deze toepassing (https://www.horecacontact.be) gecreëerd. Horeca Contact biedt een digitaal veilig registratieplatform aan waarbij de gasten van de horecazaak het gewenste - en gepersonaliseerd - registratieformulier kunnen invullen. Kostprijs: 99 euro exclusief BTW voor 6 maanden gebruik. Horecazaken krijgen een efficiënt systeem dat rekening houdt met de privacy van hun klanten voor en superlage prijs.“