Derudder Cleaning

Derudder Cleaning bedenkt originele vorm van marketing bij KV Kortrijk

KORTRIJK, DEERLIJK - Derudder Cleaning zorgt het komende voetbalseizoen voor een primeur in het Guldensporenstadion, door uit te pakken met een originele en kleurrijke marketingstunt. De zitjes in de tribune werden gepimpt in de kleuren van het Deerlijkse bedrijf, een primeur in een Belgisch voetbalstadion. 

KV Kortrijk krijgt voor zijn eerste thuismatch van het nieuwe seizoen op zaterdag 3 augustus Sporting Charleroi op bezoek in het Guldensporenstadion. De aandachtige supporters en bezoekers zullen er iets merkwaardigs kunnen opmerken. Iets wat nog niet eerder te zien was in het Kortrijkse stadion en in geen enkel andere Belgische voetbaltempel. Een onvervalste primeur dus. Stijn Haghebaert en zijn vennoot Baudewijn Vancoillie hebben een hart voor voetbal. Allebei hebben ze sinds jaar en dag een seizoensabonnement voor hun club (KV Kortrijk) en nu tekenden ze ook een sponsordeal. Een deal met een specialleke: de twee vaste stoeltjes van Derudder Cleaning werden gepimpt. Tussen alle rode zitjes zullen de twee zwarte exemplaren van het reinigingsbedrijf ongetwijfeld opvallen.

Het sponsoren van zitplaatsen in een voetbalstadion is op zich niet nieuw maar stadionzitjes zijn wel degelijk een primeur. “We zijn de eerste in België die hiermee uitpakken en ik ben ervan overtuigd dat het niet de laatste keer zal zijn”, zegt Stijn Haghebaert. Met de twee in het oog springende stoeltjes wil hij ‘vrienden van Derudder Cleaning’ de kans geven om een wedstrijd van de Kerels bij te wonen. “Op onze Facebookpagina zullen regelmatig wedstrijden georganiseerd worden, waarbij we telkens twee winnaars zullen aanduiden die een wedstrijd vanop onze stoeltjes zullen kunnen volgen”, aldus Stijn Haghebaert.

Inzet op zichtbaarheid

Stijn Haghebaert, CEO en gedelegeerd bestuurder van Derudder Cleaning, nam vorig jaar de leiding van het reinigingsbedrijf uit Deerlijk in handen en zette meteen stevig in op zichtbaarheid. Bovenop campagnes op de intussen klassieke sociale media kanalen en een update van de bedrijfswebsite, stak hij het logo in een nieuw jasje, investeerde in hightech-vrachtwagens en liet al het rollende materieel opnieuw beletteren. Via de sponsordeal met KV Kortrijk gaan ze opnieuw een stap verder inzake visuele zichtbaarheid.