Lietaer hack your jeans

European Spinning Group en Jules Clarysse lanceren campagne ‘hack your jeans’

KORTRIJK - In Kortrijk vond de lancering plaats van het #hackyourjeans platform, een initiatief van European Spinning Group (ESG), het West-Vlaamse en in Spiere gevestigde textielbedrijf actief in de productie en distributie van textielgarens. Hiervoor werd een originele aftrap gegeven onder de vorm van een ‘drop je jeans’ campagne in samenwerking met producent van badtextiel en #hackyourjeans partner Jules Clarysse NV uit Pittem.  

In aanwezigheid van CEO Julie Liétaer van ESG, burgemeester Vincent van Quickenborne en ‘Homo Circularis’ Jan Matthys werd de etalage in winkelcentrum K in Kortrijk officieel geopend. Deze etalage vertelt het circulaire verhaal van meer dan 15 partners van #hackyourjeans, die producten brengen op basis van oude jeans. Samen maken ze deel uit van het on- en offline platform bedoeld om het brede publiek te sensibiliseren over de mogelijkheden van circulaire economie en co-creatie in textiel en mode te stimuleren.

In ruil voor een foto bij de etalage kan een korting verkregen worden voor de Towel2-handdoek van Clarysse (www.clarysse.com), ook gemaakt uit gerecycleerde jeans, te koop in Santa’s Magic Shop in winkelcentrum K in Kortrijk. De etalage is te bezichtigen tot en met midden januari 2020 met focus op productinnovatie. Om de link te leggen met de inzameling van oude jeans wordt op een creatieve manier de problematiek van de afvalberg gevisualiseerd in de Kiosk, een initiatief van Designregio Kortrijk. Dit alles gebeurt ook in samenwerking met Kringloopwinkel Kortrijk die gedurende de maand november een inzamelcontainer ter beschikking stelt.

info: www.hackyourjeans.com