Copahome-team_2MBv2_LR

Familie Vervisch heeft Europese ambities met Copahome

KORTRIJK - Een nieuw decennium, een nieuw geluid. Everything will change in 2020, heet het bij de familie Vervisch van raamdecoratiespecialist Copahome. Het nieuwe jaar staat in het teken van een nieuwe bedrijfsstrategie en nieuwe, jawel Europese, ambities. Een en ander gaat gepaard met een rebranding van de huisstijl. Copahome heeft roots die teruggaan tot in 1948. Vandaag werken er bij het familiebedrijf om en bij de 110 mensen.

Het huidige Copahome werd destijds opgericht als Cimar dat oogstrelend maatwerk in raamdecoratie produceerde. Je kon er toen al terecht voor gordijnen, jaloezieën en shutters die elke woning afwerkten én voor heel wat comfort zorgden. In 1984 werd ook al eens getekend voor een rebranding, toen van Cimar naar COPA,  om in 2006 het Copahome.com tijdperk op te starten. "De .com jaren zijn ondertussen al enige tijd achter de rug, en vandaar dus de keuze voor een nieuwe stijl", heet het bij sales & markeitng manager Edward Vervisch. "De rebranding staat symbool voor een vernieuwde dynamiek in Copahome. Het merk wil terug als premium merk in de markt staan met een duidelijke visie rond beelden en fotografie en een focus op beleving. We zaten recent met een klant uit Nederland aan tafel. Hij vroeg: 'Waar willen jullie over vijf jaar staan?'. Dat heeft ons aan het denken gezet en geresulteerd in een manifest waarin onze missie en visie zijn verwoord.”

Creatie en passie

“Creatie en innovatie zijn onze passie”, vult CEO en vader Patrick Vervisch aan. “Wij willen de eindklant inspireren. We ontwikkelen en produceren hoogwaardige raamdecoratie op maat, met ambachtelijk vakmanschap. We willen een echte partner zijn voor al onze stakeholders met focus op het samenwerkingscomfort voor onze klant. Binnen 3 tot 5 jaar wil Copahome met verschillende brands en private labels als producent actief zijn in verschillende distributiekanalen in meerdere Europese landen. We willen dus een succesvolle Europese speler worden binnen de markt van de raamdecoratie.”

Nieuwe invalshoek

In elk gebouw of woning valt licht binnen door de ramen. "De manier waarop het licht binnenvalt, is overal verschillend", heet het nog bij Copahome. "Onze producten zorgen voor een unieke lichtinval en bijhorende belijning in een ruimte, wat een meerwaarde creëert voor het interieur. Zo ontstaat een bepaalde sfeer, die bijdraagt tot het comfort en welbehagen van de bewoners en de aanwezigen. De nieuwe slogan Decorate your sunlight verwoordt dit concept. Het bijhorende logo symboliseert de belijning die het zonlicht creëert in een ruimte. Afhankelijk van het type raamdecoratie valt licht verticaal of horizontaal binnen. Het dynamische logo belichaamt dit idee. Copahome kiest bewust voor een rond logo. Enerzijds heeft het een zacht karakter, wat in lijn ligt met onze producten. Bovendien kan er gevarieerd worden met verschillende groottes. Hierdoor biedt het logo veel mogelijkheden om op verschillende communicatiedragers te plaatsen en onze boodschap goed over te brengen."