Uptone Michael Liebl (L) en Henri Baetens (R)

Henri Baetens en Michael Liebl maken balans op van hun vijf jaar jonge start-up Uptone

KORTRIJK,EKE - Een one-stop-shop aanbieden voor nieuwbouwprojecten. Met die ambitie begonnen de jonge Kortrijkse ondernemers Henri Baetens en Michael Liebl 5 jaar terug aan hun grote ondernemersavontuur met Uptone (Eke). Nu kijken ze voldaan terug in de achteruitkijkspiegel en met ambitie naar de weg die voor hen ligt.   

Uptone is een verhaal geschreven door twee vrienden: Henri Baetens en Michael Liebl. Met de oprichting van Uptone in 2019 gaven ze een antwoord op de vraag die zowel klanten als projectontwikkelaars zich stelden: hoe regel je na oplevering van een nieuwbouwwoning de verdere inrichting en afwerking? Vaak begint dan een lang proces van offertes opvragen, wikken en wegen, knopen doorhakken, afspraken maken en planningen opstellen. Geen simpele opgave. Enter Uptone, de one-stop-shop voor nieuwbouwafwerkingen.

Op een stijlvolle manier wil Uptone zijn klanten in Vlaanderen en Brussel begeleiden en vooral ook ontzorgen. "De aanwerving van professionele vakmensen heeft daartoe bijgedragen en en er is nog nieuw talent op komst", aldus de jonge ondernemers.

 Breed scala

Uptone pakt uit met een breed scala aan activiteiten: van schilderwerken over raamdecoratie tot verlichting. Klanten komen zowel uit de nieuwbouwmarkt als van particulieren die woningen renoveren. Daarnaast werkt Uptone nauw samen met verschillende vastgoedprofessionals, zoals projectontwikkelaars, vastgoedmakelaars en investeringsfondsen.

Aan referenties geen gebrek. "Met veel deskundigheid en overgave richtten we modelwoningen in van bekende namen zoals Steenoven en ION (Roelevard te Roeselare), Brody (Waterleau te Stasegem, Olivia te Lier, Milda te Hasselt) en Volus (The One in Blankenberge)', aldus Michael en Henri. "Ook creëerde het uitgekiende meubelpakketten voor investeerders."

Blijven groeien

De volgende uitdaging bestaat erin om te blijven groeien. De eerste vijf jaren dikte de start-up elk jaar aan met om en bij de 20 procent. En de toekomst? "Onze marktpositie proberen wij te versterken door bijkomende partnerships met bouwpromotoren, makelaars, architecten of investeringsfondsen", zo luidt de boodschap. "Aan de reacties die we krijgen van klanten, weten we dat we goed bezig zijn."