Vandenbulcke Jo 19

Kortrijkse drukkerij Puntgaaf verovert de harten van de Vlaamse regering

KORTRIJK - In marge van de elf juli viering op de Kortrijkse Groeningekouter, overhandigde de Vlaamse regering ook een trofee voor het bedrijf dat in zijn benaming de Nederlandse taal helpt uitstralen en uitdragen. Jo Vandenbulcke en Johan Vercruysse werden met hun drukkerij Puntgaaf gekozen na een selectie met tientallen bedrijven.

Jo Vandenbulcke kreeg de trofee uit handen van de kersverse minister-president Liesbeth Homans. Op 14 maart van dit jaar veranderde CEO Jo Vandenbulcke, na het samengaan met Johan Vercruysse, de naam van het familiebedrijf (Drukkerij Vandenbulcke) in Puntgaaf. Daarmee wilde hij in de eerste plaats het kwaliteitswerk van zijn drukkerij in de kijker zetten. "In het onderschrift van onze oude bedrijfsnaam werd het woord puntgaaf al zeker tien jaar vermeld",aldus Jo Vandenbulcke. "Toen we op zoek gingen naar een nieuwe bedrijfsnaam, hebben we niet lang getwijfeld: dat was het dus, we hoefden heus niet verder te zoeken."

Volgens het Van Dale verklarend woordenboek staat het bijvoeglijk naamwoord betekent puntgaaf voor helemaal gaaf, nergens beschadigd. Dat is het keurmerk dat Jo Vandenbulcke voor ogen heeft met zijn drukwerk. Drukkerij Vandenbulcke uit Kortrijk werd in 1959 opgestart door Adriaan Vandenbulcke. In 1994 nam zoon Jo samen met zijn echtgenote Anne Verfaillie de zaak over. Doorheen de jaren groeide de drukkerij uit tot een gevestigde waarde in regio Kortrijk met kwalitatief drukwerk voor een hele ruime klantenportefeuille. Nu zijn Jo en Anne samen met de gedoodverfde opvolger en mede aandeelhouder Johan Vercruysse klaar voor een nieuw hoofdstuk.
Puntgaaf wil vooral zijn eigen plaatsje opeisen in de drukmarkt. De fundamenten van hoogstaande drukkwaliteit, een verregaande service en een persoonlijke aanpak blijven het hoogste goed. Al wil Puntgaaf ook nog een stapje verder gaan. Door met origineel, creatief en verrassend drukwerk voor de dag te komen, door vernieuwende druktechnieken te gaan toepassen en oplossingen aan te reiken voor vaak complexe vragen van klanten.