KORTRIJK – Niets beter dan jonge scholieren warm maken voor het boeiende vak van ondernemerschap. Dat was ook de overtuiging van Miguel Garcia, stichter en CEO van het Kortrijkse Liquidfloors, specialist van gegoten vloeren. En dus nodigde hij 25 zesdejaars uit om zijn bedrijf te bezoeken.
Tijdens een korte bedrijfspresentatie maakten de leerlingen kennis met gietvloeren: de opbouw van het systeem, de verschillende toepassingsmogelijkheden maar ook de specifieke eigenschappen van een Liquidfloors gietvloer. Daarnaast werden er een aantal beroepen uitgelicht: de showroom coördinator, de Liquid Coach en de plaatser van gietvloeren.
“Het was een fantastische ervaring”, aldus Miguel Garcia. “Er werden heel wat vragen gesteld uit het uiterst nieuwsgierige publiek. Nadien mochten de leerlingen zelf aan de slag. In kleine groepjes mochten ze twee activiteiten zelf uitproberen. Het startte met een rollenspel: iemand nam de rol van showroom coördinator over, iemand was de architect en een derde leerling mocht zich profileren als de eindklant. De leerlingen leefden zich helemaal in in hun rol: van ambitieuze planning, tot een kleurkeuze en het aftoetsen met een echt grondplan. Ze mochten ook de handen zelf uit de mouwen steken en zich in een Liquidfloors beschermingsoutfit hullen. Elke leerling mocht met de airless spuitmachine te werk gaan om een eigen kunstwerkje te spuiten. Net zoals een toplaag wordt aangebracht bij een gietvloer. Het was alvast een heel fijne ervaring en dag, zowel voor de kids als voor Liquidfloors.”