CRM_Afbeelding

Online veiligheid, een noodzaak voor elk bedrijf

Wist je dat 70% van de bedrijven al eens te maken kreeg met een cyber-veiligheidsprobleem? Dat 48% van alle aanvallen gericht zijn op kleinere en middelgrote ondernemingen? En dat er dagelijks zo’n 2 biljoen datalekken plaatsvinden? Online veiligheid wordt meer en meer een noodzaak.

Vaak zijn netwerken van bedrijven al een half jaar geïnfecteerd vooraleer het wordt opgemerkt. Het vinden van de oorzaak volgt meestal pas nadat er onherstelbare schade is aangericht. Bovendien is iedereen kwetsbaar. Cijfers van 2018 tonen aan dat bijna 15% van de bedrijven ten prooi viel aan 5 of meer cyberaanvallen. De meest voorkomende zijn

  • Phishing – persoonlijke gegevens worden verkregen via een valse e-mail of website en misbruikt;
  • Password cracking – cybercriminelen achterhalen wachtwoorden en breken in;
  • Malware – schadelijke software besmet computers en geeft cybercriminelen directe toegang;
  • Ransomware – computerbestanden worden vergrendeld en kunnen enkel tegen losgeld ontgrendeld worden.

Gemoedsrust creëren

De missie van CRM Group bestaat er dan ook in om bedrijven te wapenen tegen deze online criminaliteit. Met CRM Cyber werd een volledige cybersecuritydivisie opgebouwd die een brede ondersteuning verleent.

Roland Maes, ceo CRM Group: “Wat kan je juist doen tegen zulke cyberaanvallen? Ten eerste kan je testaanvallen uitvoeren die de zwakke plekken binnen je netwerk blootleggen. Zo hoeven we enkel in te grijpen waar nodig. Verder nemen we voorzorgen met virusscanners, firewalls, monitoring en periodieke IT-audits. Ook een cyberpolis is een te overwegen gegeven in het beveiligingsproces, aangezien de schade van een cyberaanval al snel enkele tienduizenden euro’s kan oplopen. Tot slot zijn niet de soft- en hardware, maar de mensen die ermee werken vaak de achillespees. Door bewustmaking te creëren via trainingen kunnen de grootste risico’s vermeden worden.”

De komende weken heeft CRM Group een heel aantal awareness trainingen op de agenda staan. Gaatje vrij op 3, 8 of 22 oktober en 21 november? Schrijf je in via deze link en ontdek zelf de basisbeginselen van online veiligheid.

Continuïteit

"Vergeet vooral niet het positieve van cybersecurity. Uw bedrijf werkt in een veilige omgeving wat u gemoedsrust oplevert en waardoor u ook bedrijfscontinuïteit kunt garanderen. Dankzij het CYBER PROOF by CRM label krijgt u het vertrouwen van uw klanten omdat ze weten dat hun data bij u veilig beheerd wordt en ze ook op een continue service van u zullen kunnen rekenen. Dit resulteert uiteindelijk in een omzetstijging en positief imago voor uw bedrijf. Zie cybersecurity dus niet als een bedreiging maar als een opportuniteit waar u voordelen uit haalt", besluit Roland Maes.