KeypointVivium

Oostendse start-up Keypoint wordt gepriviligeerde partner van KBC

OOSTENDE - De Belgische Bank & Verzekeraar KBC sloot de voorbije dagen een samenwerkingsakkoord af met het beloftevolle Oostendse bedrijf Keypoint voor de afhandeling van herstellingen in natura binnen hun klantenportefeuille. Concreet komt dit er op neer dat particulieren die bij KBC verzekerd zijn een verzekerde schade aan hun woning kunnen laten herstellen door Keypoint Repair via een uniek digitaal proces. Keypoint werd in 2018 opgericht door Jonathan Goderis en Tijs Corneillie.

Klassiek dient de schadelijder zelf op zoek te gaan naar een bestek om zijn schade te herstellen en komt een expert langs om de schade in detail te begroten. Dit resulteerde overwegend in lange doorlooptijden, veel frustraties en leidde niet altijd tot het effectief herstellen van de schade. Herstel in natura is hierbij een oplossing die zijn opmars in de verzekeringssector begint te maken. Eén van de spelers in deze markt is dan ook Keypoint, gevestigd in Oostende. Via Keypoint Repair beheren ze een nationaal netwerk van vakmannen die allemaal volgens dezelfde contractuele voorwaarden de schades die vanuit Keypoint gedispatchd worden, gaan herstellen.

"Elk dossier wordt nadien door een digtaal eco-platform administratief afgehandeld", aldus Jonathan Goderis namens Keypoint. "Alle betrokken partijen hebben dan ook realtime toegang tot het dossier, via de backend of via een track & trace landingspagina. et volledige proces wordt in naam van de verzekeraar uitgewerkt, dus de volledige dienstverlening en digitalisatie wordt aangeboden in een KBC beleving. De voordelen zijn meervoudig. De klant moet niet zelf op zoek naar een geschikte hersteller. Keypoint zorgt er voor dat een hersteller binnen de 24h contact opneemt met de verzekerde. De schade wordt doorgaans binnen een periode van 14 dagen hersteld, afhankelijk van de aard van de schade. De betaling van de herstelling verloopt via een derde betalerssysteem."

Nieuwkomer én groeibedrijf

Keypoint is een nieuwkomer in de markt. Naast het aanbod voor herstel in natura biedt Keypoint ook schadepreventie aan door middel van sensoren die via Internet of Things waterschade kunnen detecteren. Finaal bieden ze ook hun platform Connect aan voor syndici om hen als digitale assistent te ondersteunen in het afhandelen van schadedossiers, technisch beheer en communicatie met betrokkenen als verzkeringstussenpersonen en mede-eigenaars.

Door de samenwerking met KBC Verzekeringen is Keypoint wederom in staat om hun groei verder te zetten. Ondertussen zijn er 7 medewerkers actief en zijn ze naast KBC reeds partner van enkele andere toonaangevende verzekeringsmaatschappijen, makelaars en syndici.