CRM_Afbeelding

Sociale media: dé lead generator voor je bedrijf

Sociale media inzetten voor je bedrijf? Dat doet vandaag zo goed als iedereen. Gelukkig, want anno 2020 is online aanwezigheid een vereiste om top of mind te blijven. Maar, bij veel bedrijven blijft het slechts bij die aanwezigheid. “Daar wringt net het schoentje. De kunst is om je volgers om te zetten in klanten”, zeggen Lisa Keuremennen en Fleur Mahieu van socialmedia-workshops.be, onderdeel van CRM Group.

KMO’s zijn er zich van bewust dat social media een belangrijk marketingonderdeel vormt. Alleen weten ze vaak nog niet voldoende hoe er echt efficiënt meerwaarde uit te halen. Facebook advertentiecenter? Facebook-pixel? Wat en wanneer posten? Duizend-en-een vragen, waar socialmedia-workshops.be een antwoord op heeft.

“We bieden twee opleidingsvormen aan: een bootcamp en persoonlijke coaching. Bij die laatste werken we één-op-één. De training wordt op maat samengesteld op basis van de voorkennis en doelstellingen van de onderneming”, zegt digital coach Lisa Keuremennen. “Bij de bootcamps is de focus algemener: wat werkt op welke manier en welke tools zijn voorhanden? In een interactieve sessie achterhalen we wat iedereen wil bereiken met sociale media en geven we praktische tips mee. We halen ook andere belangrijke punten, zoals een contentplan, aan die helpen bij het strategisch inzetten van je social media. Dit doen we echter zonder de offline marketing uit het oog te verliezen. Die blijft een meerwaarde bieden.”

Groeiende interesse

Intussen zijn er drie bootcamps achter de rug, steeds met een overvolle bezetting. “Net omdat kmo’s weten dat ze er meer uit kunnen halen. De uitdaging bestaat erin om nieuwe volgers aan te trekken, de relatie met bestaande volgers te versterken en zelfs om te zetten in leads. Facebook, Instagram en LinkedIn bieden daar de juiste hulpmiddelen voor.”

En dat weten ze ook bij Onesta Consultancy. Zij volgden de bootcamp van begin februari. “In een groep van gelijkgestemden krijg je een heleboel nuttige tips. De workshop heeft ook mijn interesse in marketing erg aangewakkerd. Al laat ik me verder bijstaan door specialisten zodat ik de focus op mijn core business kan behouden. Want er komt heel wat bij kijken.”

Maak ook het verschil met sociale media

Intussen maakt de volgende bootcamp zijn opwachting: donderdag 5 maart. Inschrijven kan via deze link. Kan je er niet bij zijn? Er komen nog workshops aan. “Helemaal up-to-date blijven kan trouwens door onze eigen sociale media te volgen. Je vindt ons op Facebook, Instagram en LinkedIn met een heleboel nieuwtjes en tips & tricks”, raadt communicatie- en marketingspecialist Fleur Mahieu aan.