Discovery Collective

Trio jonge ondernemers tilt begrip ‘reizen’ naar een andere dimensie

KORTRIJK - Reizen organiseren, maar dan wel in een totaal ander perspectief. Dat is de basismissie van het trio starters Maxim Vanden Broucke, Thibaud Ducoulombier en  Elisa Van Dorpe van Discovery Collective. Deze week lanceren ze hun nieuwe website. Het trio heeft niet enkel 100% zuiver West-Vlaamse roots, ze delen ook dezelfde visie, vibe en passie om een match made in heaven te vormen. Met de organisatie van The Cali Rally (7 tot 16 september) nemen ze meteen een vliegende start. Fasten your seat belts, please, and start the engines.  

De ambitie van Discovery Collective mag duidelijk zijn: de strijd aanbinden met alles wat je maar kan associëren met het klassieke stereotype all-inclusive zwembad/strand vakantieverhaal. Ze mikken daarbij op mensen die op zoek zijn naar een andere manier van reizen waar ontdekken, ervaren en beleven terug centraal worden geplaatst. De highlights combineren met de hidden treasures. Hun doelgroep situeert zich vooral bij de mid 25 tot mid dertigers die omwille van hun drukke professionele carrières vaak tijd tekort komen om dit soort reizen zorgvuldig voor te bereiden. Op deze markt wil Discovery Collective zich onderscheiden van de rest door een ultieme droomtrip aan te bieden op maat van de klant. Hierbij kijken ze ook over de Europese landsgrenzen heen en worden er al meerdere bestemmingen en ideeën voor de toekomst uitgewerkt.

Roadtrip anders dan anders

Met The Cali Rally - aan de Amerikaanse West Coast- wil de jonge Kortrijkzaan Maxim Vanden Broecke (27) grenzen verleggen. The Cali Rally is het eerste concreet uitgewerkte concept van de jonge ondernemers. Het wordt een tiendaagse roadtrip voor hij of zij die op zoek is naar (net) iets meer dan de klassieke kant en klare '12 in een dozijn' groepsreisformule. "Het is onze grootste ambitie om de deelnemers een once in a lifetime experience te bezorgen", aldus Maxim.

Dit mag gerust letterlijk genomen worden. Aan deze trip ging een maandenlange intensieve voorbereiding vooraf om alles tot in de details te regisseren. Van locatie-scouting tot de effectieve bezoeken ter plaatse, letterlijk alles werd aan de test onderworpen. Zo bleek het op sommige plekken ook stevig onderhandelen om de toelating te verkrijgen om exclusieve settings te kunnen gebruiken. Het resultaat is een kick back and enjoy the ride ervaring bij uitstek voor diegenen die op zoek zijn naar een roadrip anders dan anders. De creatieve insteek en originele aanpak maakt The Cali Rally tot wat hij wil zijn: een roadtrip anders dan anders.

Er worden 7 haltes (2.300 km) aangedaan -van San Francisco tot Las Vegas- in een voertuig naar eigen keuze waarbij je zelf plaatsneemt achter het stuur. Yosemite Valley of Sequoia, het passeert ook allemaal de revue "We proberen ook het verschil te maken met de concullega’ door constant aanwezig te zijn in het kielzog van de participanten om hen op hun wenken te bedienen", zegt Maxim nog. "Noem het gerust een butlerservice on the road. Als kers op de taart zal je along the way uitgenodigd worden om in te gaan op avontuurlijke uitdagingen en zo kans te maken op de ultieme Cali Rally Cup én een reis naar New York. Het filmpje dat gelanceerd werd als teaser voor dit festival op wielen spreekt voor zichzelf."

Ervaring in de weegschaal

Vanden Broecke kon al een mooie ervaring voorleggen als eventmanager bij het alom gekende Route du Soleil. Afgelopen zomer (2018) besloot hij mee zijn schouders te plaatsen onder een volledig nieuw succesvol glamping-concept met de noemer 'The Surf Lodge'. Zo kreeg hij de smaak volledig te pakken om zelf de sprong in het diepe te wagen en richtte hij Discovery Collective op  met Thibaud Ducoulombier (25) en Elisa Van Dorpe (25), zijn twee rechterhanden. (KC/MC)

info: https://www.thecalirally.org/