KVK_Ladies Club vs Waasland Beveren_20190504_0090

Voetbalclub KV Kortrijk lanceert Ladies Club voor ondernemende dames

KORTRIJK - Dat de voetbalwereld een mannenwereld is, is helaas nog steeds een cliché dat min of meer klopt. Bij voetbalclub KVK leeft de ambitie om hier verandering in te brengen. “We hebben fantastisch veel ondernemende vrouwen in onze regio en ook voor hen kunnen wij een meerwaarde betekenen”, klinkt het bij ‘de Kerels’. Sponsor AGO Jobs & HR steunt het project en CEO Elodie Seys profileert zich als meter van het initiatief.

“Onze businessclub heeft ongeveer 350 leden, waaronder heel wat echt indrukwekkende bedrijven. Het is onze bedoeling om initiatieven te nemen om dit netwerk te activeren. We willen onze rol als katalysator in het regionale ondernemersnetwerk nog beter gaan spelen en de oprichting van onze Kortrijk Ladies Club past daar perfect in.” Aan het woord is Karel-Jan Vercruysse, commercieel manager B2B bij KV Kortrijk. "We zijn ervan overtuigd dat we voor bijna alle bedrijven en ondernemers een meerwaarde kunnen bieden met het platform KV Kortrijk, maar de tijd van ‘one size fits all’ is echt wel voorbij. We proberen interessante marktsegmenten te definiëren en producten te ontwikkelen die specifiek inspelen op de noden van deze segmenten. De ondernemende vrouw is voor ons een prachtig voorbeeld van zo’n interessant segment.”

Agenda op maat

Wie lid wordt van de Ladies Club hoeft zich geen zorgen te maken over een agenda die wordt volgestouwd met voetbalwedstrijden in het weekend. De leden komen op vijf wedstrijden samen, verspreid over het seizoen. “Voor die vijf wedstrijden halen we dan alles uit de kast", aldus Vervruysse. "De vrouwen genieten van een gastronomisch driegangendiner in ons restaurant, krijgen visibiliteit tijdens de wedstrijd en kunnen netwerken met elkaar en de andere aanwezige vips. Bovendien gaan we voorafgaand aan twee van deze wedstrijden een boeiende namiddagactiviteit organiseren. We organiseren ook één keer een netwerkdiner op een niet-wedstrijddag waarop alle leden een gast meebrengen en we zetten de verschillende leden ook doorheen het jaar op tal van manieren extra in de picture.”

Positieve meerwaarde

Fiere meter van het project wordt Elodie Seys, de CEO van hoofdsponsor AGO Jobs & HR, actief in de selectie en rekrutering van tijdelijke en vaste medewerkers. “Ik ben erg blij dat ik mijn schouders onder dit project kan zetten als meter", aldus Seys. "De Kortrijk Ladies Club, in het verlengde van KVK, past prima bij de waarden van AGO Jobs & HR. Ik hoop dat ik met mijn meterschap een positieve meerwaarde voor de ondernemende vrouwen zal kunnen bieden.”

De communicatie rond de Kortrijk Ladies Club werd nog maar recent gelanceerd vanuit KVK, maar het initiatief kon meteen op veel bijval rekenen. “Om het geheel exclusief te houden zullen we maximum 25 leden toelaten volgens het principe wie eerst komt, eerst maalt", aldus nog Vercruysse. "Bovendien bieden we sector-exclusiviteit, zodat de leden nooit met concurrenten aan tafel hoeven te schuiven.”