Jules & Fils 19

West-Vlaamse uurwerkmerk Jules & Fils ziet tweede crowdfunding alweer moeiteloos vollopen

ROESELARE - De broers Arnaud en Gauthier Vandeputte van het klassieke West-Vlaamse uurwerkmerk Jules & Fils zijn gelukkige ondernemers. Ook hun tweede crowdfunding campagne zagen ze de voorbije  weken moeiteloos vollopen. Het beoogde bedrag werd zelfs overschreden tot 110 procent. Jules & Fils wendt het kapitaal aan om alweer te investeren in nieuwe en inzake sales bijzonder lekker lopende producten. Dit maal wordt een eerste klasrijke vrouwenuurwerk met de merknaam Dauphine op de markt gebracht.

"Afgelopen donderdag hebben we de kaap van 100 procent gerond, en finaal landen we op 110 procent van het beoogde doel", vertelt Gauthier Vandeputte fier als een gieter. "68 funders hebben ongeveer 14.000 euro samengebracht, daar waar we 12.800 euro voor ogen hadden. Dit staat voor ongeveer 90 horloges. De crowdfunding campagne werd begin deze week afgesloten."

De naam ‘Dauphine’ is een knipoog naar de soort wijzers op het vrouwenmodel. Dauphine is de traditionele term voor spits toelopende wijzers met een lichte plooi in het midden. Met behulp van het licht en deze plooi komt er een lichte kleurschakering op de wijzers tevoorschijn. Dit voorziet de horloges van een klassiek, sportief maar tegelijk ook een speels karakter. De collectie zal bestaan uit twee modellen: de 'Dauphine Classic' en de 'Dauphine Diamond'. Ieder model heeft twee varianten en is beschikbaar met lederen of stalen band. "Net zoals alle andere Jules & Fils modellen zullen ook onze vrouwenhorloges in Duitsland vervaardigd worden", laten de broers Vandeputte weten. "Het binnenwerk vormt echter een uitzondering hierop, want dit komt uit Zwitserland. Zo zorgen we voor een unieke combinatie: West-Vlaams design, Duitse kwaliteit en Zwitserse precisie."

De broers Vandeputte zetten met Jules & Fils een traditie verder van hun voorvaderen die als Roeselaarse uurwerkmakers door het leven gingen.