Vincero Wines viert Nieuwjaar met een eigen cava-label

[caption id="attachment_11803" align="alignleft" width="300"]Cavaproducent Roman van wijnhuis Masset (links) en Toby, wijnconsulent bij Vincero Wines. Cavaproducent Roman van wijnhuis Masset (links) en Toby, wijnconsulent bij Vincero Wines.[/caption]

Vincero Wines uit Oosterlo-Geel laat op oudejaarsavond de kurken knallen van een eigen cava-label, dat naar de naam MIM zal luisteren. “We hebben die speciaal voor ons laten bottelen bij het wijnhuis Masset in de Penedes in Spanje”, zegt Jess Van Weert, medezaakvoerder van Vincero Wines. “En we hebben er ook een eigen etiket voor gecreëerd.”

In Spanje staat op dit moment een eerste lading van 6.800 flessen klaar. “We verwachten die hier in de week voor oudjaar. Op die manier kunnen onze klanten op oudejaarsavond de eerste flessen ontkurken”, aldus nog Van Weert, die verder in Heist-op-den-Berg het gastronomisch restaurant A la carte uitbaat.

Naar horeca
De wijnimporteur en –groothandel kijkt met de cava vooral richting de gastronomische restaurants en betere brasseries. “Zij willen een betere bescherming voor de wijnen die zij serveren”, weet Van Weert. “Het kan niet dat de klant die later aan een dumpingprijs op internet vindt. In ons geval bepalen wij de prijs voor de particulier.”

Intussen lanceert Job Docx, de rechterhand van Jess Van Weert bij A la carte, een nieuw concept: Kok o vin. Via pop-ups op verschillende plaatsen gaat die originele thema-avonden organiseren met eten en wijn in een hoofdrol.