Kingfisher_Afbeelding

Jouw communicatie: creatief, doelgericht én onderbouwd

Communicatie die werkt voor jouw doelgroep begint bij een strategisch communicatieplan. “Ga niet voor ad hoc acties maar onderbouw je communicatie. Wees doelgericht én creatief. Zo onderscheid je je bedrijf van de concurrentie”, klinkt het bij Kingfisher marketing. Het Genkse bedrijf laat je ontdekken hoe.

Creatief

Creativiteit is een must, zowel on- als offline. Een creatief idee doet meer dan de verkoop boosten en merkbekendheid creëren. Het brengt je dichter bij je doelpubliek. Durf daarom buiten de lijntjes te kleuren. Wijk eens af van de typische quote op social media of de droge brochure die je jaarlijks uitstuurt. Om de creative juices beter te laten vloeien, geven we enkele tips:

  1. Organiseer een brainstorm met je collega’s: teamwork makes the dream work!
  2. Maak associaties: waaraan denk je bij jouw merk of product? Denk eens verder en maak associaties. Zo kom je op nieuwe ideeën.
  3. Kijk naar de concurrentie: je hoeft het warm water niet opnieuw uit te vinden. Neem een kijkje bij de concurrentie en laat je inspireren.

Doelgericht

Die creatieve communicatie moet je doelgericht inzetten. Wil je meer leads genereren, meer conversies op je website of meer lezers verzamelen voor je nieuwsbrief? Die verschillende doelen, vragen om een verschillende strategie. Volg dit stappenplan om je doelen op te stellen:

  1. Maak je doelen meetbaar en concreet: hoeveel nieuwe leads wil je aantrekken en binnen welke tijdspanne? Hoeveel volgers wil je verzamelen? Maak je doel zo concreet mogelijk.
  2. Evalueer je communicatie en stel bij: is je communicatie opgestart? Evalueer die dan. Loopt de leadgeneratie goed? Win je meer volgers? Zo niet, stel je communicatiecampagne dan bij met een andere tekst, een krachtigere landingspagina of zet een ander communicatiekanaal in.

Onderbouwd

Communiceren in het wilde weg is not done. Creatieve en doelgerichte communicatie moet je onderbouwen. Dat doe je zo:

  1. Analyseer de markt: wat doet de concurrentie? Wat zijn de huidige trends? Verdiep je ook eens in je huidige communicatie. Wat werkt en wat niet? Op basis daarvan kan je aan de slag.
  2. Geef je doelgroep een gezicht: ken jij je doelgroep écht? Met buyer persona’s deel je je doelgroep op in concrete categorieën. Zo kan je je communicatie vooraf afstemmen op je persona’s.

Zelf creatief, doelgericht en onderbouwd communiceren? Kingfisher marketing helpt je op weg.

Marketingcommunicatiebureau Kingfisher marketing realiseert de doelstellingen van klanten, met een onderbouwde strategie, sterke content, uitgebalanceerde online aanpak en krachtig grafisch ontwerp.