Costimulus stimuleert commerciële groei

costimulus

Het gaat hem niet enkel en alleen om het professioneel advies. Costimulus en Karine Vanderlooven zetten de theorie indien gewenst ook om in de praktijk. "Wij willen ons duidelijk positioneren ten aanzien van de klassieke marketingbureaus die de concrete uitwerking van marketingadvies en sales audits veelal aan de bedrijsfleider zelf overlaten."

In de uitlopers van de crisis zijn veel ondernemers aan een totale doorlichting van hun onderneming toe. Elk facet van de bedrijfsvoering wordt doorgelicht. Ook de marketing en de verkoop. Indien het bedrijf zich wel herpakken moeten in eerste instantie de marketingjongens en de verkoopsploegen op professioneel niveau werken, heet het.

"Wanneer bedrijfsleiders een nieuw of zelfs een bestaand product beter in de markt willen zetten kunnen wij hen met Costimulus bijstaan met professioneel advies. Wij leggen brainstormsessies in. Indien nodig kunnen wij een marketingplan opmaken. Wij blijven daarbij steeds binnen een vooropgesteld budget of binnen de persoonlijke middelen. We werken desnoods twee uur samen of indien nodig verscheidene weken. Het komt er wel op neer dat wij telkens heel nauwgezet kostprijsberekeningen maken zodat de klant echt wel weet waar hij aan toe is."

Maar Karine Vanderlooven laat het daar niet bij. "Wij gaan er steevast voor om de theoretische advieslijnen naderhand ook om te zetten in een concreet plan. Voor de verkoop en voor de marketing. Wij werken daarbij bij voorkeur vanuit een overzichtelijk stappenplan dat in tien fasen afgewerkt wordt."

Costimulus volgt de uitwerking van het plan naderhand van dichtbij op. Indien nodig worden de verkoopsmensen of de marketingploegen permanent verder opgevolgd. Tot in kleine probleemstellingen als het opmaken van een commerciële mailing bv., de opbouw van een verkooptraining, de deelname aan een beurs enz. Karine Vanderlooven leert haar klanten zelfs netwerken.

Costimulus werd opgezet in 2009 in Deurne en heeft sindsdien een mooi parcours gereden. Karine Vanderlooven is zelf begonnen in de hotellerie om na enkele overstapjes naar het toerisme, de wellness en de interimwereld haar eigen nichemarkt te vinden. Ondermeer bij Festham, Verbatco en Quick Coaching hebben ze het professioneel advies van Costimulus kennelijk weten te appreciëren.