Intracto groeit meer dan 50% in 2014

[caption id="attachment_9397" align="alignleft" width="300"]In de nieuwe seminariezaal vond al een eerste ondernemersevent plaats. In de nieuwe seminariezaal vond al een eerste ondernemersevent plaats.[/caption]

2014 was een uitstekend jaar voor digital agency Intracto, dat zopas verhuisde naar een nieuwe vestiging aan Zavelheide in Herentals: een groei van meer dan 50%, de overname van marketingbureau Yeties, de bouw van een nieuwe campus, de uitbreiding van het team van 50 naar 65 medewerkers en heel wat nieuwe klanten. Bovendien klokte de omzet af op meer dan 6 miljoen euro.

Hoewel een groot deel van de omzet te danken is aan de ontwikkeling van webplatformen, zag het agentschap vooral binnen zijn strategische- & marketingcel een sterke groei. Van 0,6 miljoen euro in 2013 naar 1,7 miljoen euro in 2014.

“We voelen duidelijk een evolutie in onze organisatie”, verduidelijk Tom Van Mierlo, digitaal strateeg bij Intracto. “We evolueren van een technische uitvoerder tot strategische partner die de volledige digitale strategie uittekent en uitvoert”, vervolgt hij. En dat voor mooie merken zoals Essent, Manpower, Michelin en Brussels Airport.

Groei bestendigen
“Onze organisatie werd in 2014 klaargestoomd voor een volgende fase”, licht Pieter Janssens, dagelijks bestuurder, toe. Zo investeerden we sterk in een nieuw HR-beleid, een ERP-omgeving, diverse opleidingen, een nieuwe branding, nieuwe bedrijfscampus,...  Investeringen die ons de komende jaren in staat stellen onze groei te bestendigen.

Ook 2015 ziet er veelbelovend uit. Het eerste kwartaal werd alvast afgesloten met een groei van 40%. Bovendien werd geïnvesteerd in nieuw talent en begint de organisatie ook zijn volledige tweetaligheid verder uit te rollen.