Lidwina gaat verder met nieuw logo en baseline

lidwina

Het maatwerkbedrijf Lidwina in Mol gaat voortaan door het leven met een nieuw logo. Het vorige met de letters ‘L’ en ‘S’ verwees naar de vroegere benaming Lidwina Stichting, maar de ‘Stichting’ werd inmiddels begraven door de raad van bestuur. Samen met het logo gebruikt het bedrijf een nieuwe baseline: ‘inzet zonder beperking’.

“Voor Lidwina is duurzaamheid, milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen uiterst belangrijk. We wensten dit dan ook te vertalen in het nieuwe logo. De keuze van de eerste kleur van het logo is hierop geënt: groen”, vertelt algemeen directeur Patrick Nelissen. “Als tweede kleur werd gekozen voor het paars, dat verwijst naar het zakelijke: een industriële en professionele partner voor onze klanten.” De twee schakels symboliseren de verbinding tussen de verschillende partijen: werknemer, klant, omkadering, overheid, enz.

Het bedrijf deed een beroep op het communicatiebureau Hands uit Hasselt voor de grafische uitwerking. Het zal de komende periode op alle communicatie van Lidwina, gaande van de gebouwen tot de voertuigen.