Kolu Airco

Erotische spot maakt Alkense airco hot

Het Limburgse aircobedrijf Kolu tast de grenzen van communicatie af met een erotische reclamespot. Naar aanleiding van Valentijn wil de onderneming van ondernemerskoppel Wesley Polling en Jolien Bruyninckx het publiek 'ophitsen' met een verhaal dat tot de verbeelding spreekt.

Hete lichamen die elkaar sensueel ophitsen op een zwoele zomeravond. Zoute zweetdruppels die hun weg banen naar het bloedhete lijf van je partner... "In de juiste setting klinkt dat misschien heel erg wild, maar in de realiteit gaat het er vaak anders aan toe", zeggen Wesley Polling (33) en Jolien Bruyninckx (30) van Kolu in Alken. "Als tijdens een hittegolf elk briesje ontbreekt, zou je allicht liever in een ijsbad springen dan te liggen puffen in de zon. Vandaar onze slogan: 'Gedaan met kreunen onder de hitte!'. Dat mag je in dit geval dus best letterlijk nemen."

Kolu lanceert de spot om op te vallen. "We onderscheiden ons inderdaad maar al te graag van de massa, en daar is een gewaagde video natuurlijk uitstekend voor geschikt", aldus het duo. “We willen de grenzen van communicatie aftasten. Traditionele advertising op social media wint nog altijd aan terrein, maar laten we eerlijk zijn: een foto van een airco met het bedrijfslogo erop, maakt je niet echt nat... Vandaar dat we geen schrik hebben om het over een andere boeg te gooien. En daarom gaan we een stapje verder."

Bang voor negatieve reacties hebben Jolie en Wesley niet. “Onze mindset als mens en ondernemer hebben we getracht te verwerken in het Kolu-DNA", zeggen ze. "We willen voortdurend de huidige status quo uitdagen, inzetten op innovatie en een mooie flow in de customer journey creëren. Een uitdagende spot hoort daar dus zeker bij!”

Je kunt de erotische spot bekijken via deze link!