ll logo 2

Limburgse bouwbedrijven willen business in Nederland

Omdat het veel dichterbij is dan filegevoelige steden als Antwerpen of Brussel, oriënteren tal van Limburgse bouwbedrijven zich op de Nederlandse markt. De toenemende belangstelling blijkt onder meer uit het succes van een gemeenschappelijke stand, die ze zullen bemannen op de netwerkbeurs Limburg Leads in Maastricht.

De afgelopen jaren waren het vooral de Nederlanders die naar Belgisch Limburg kwamen afgezakt om hier opdrachten uit te voeren. Andersom begint de beweging op gang te komen. Grote jongens als Mathieu Gijbels of Van de Kreeke kennen de weg al langer, maar nu volgen ook de kmo-bouwbedrijven in hun kielzog. Ze zijn in ieder geval benieuwd om het potentieel van de Nederlandse markt te ontdekken.

Een mooi voorbeeld daarvan is hun inschrijving voor de pop-up Bouw Arena tijdens de euregionale beurs Limburg Leads. In het MECC van Maastricht zullen op 15 en 16 mei ondernemingen van beide kanten van de grens (uit alle mogelijke sectoren) zich van hun beste zijde tonen. Vanuit de Bouw Arena (het meeting point in Hasselt waar prominente sectorleden activiteiten organiseren) is een specifieke groepsstand opgezet voor deelname aan de beurs door bouwbedrijven. De plaatsen zijn bijna helemaal uitverkocht (ook al omdat een tussenkomst van het FIT - na goedkeuring van een ingediende subsidie-aanvraag- alle kosten dekt). Wie er nog bij wil zijn, kan een e-mail sturen naar productie@mtss.be.