clear channel

Limburgse installateurs mogen posterbakken digitaliseren

De installateur van nutsvoorzieningen en straatmeubilair Socalim uit Houthalen-Helchteren boort een nieuwe activiteit aan. Als onderaannemer van out-of-home reclamebureau Clear Channel zal het Limburgse bedrijf reclamepanelen gaan digitaliseren.

Socalim is een onderdeel van de Soca-groep van Nicolas Nulens. Een belangrijke poot is actief in de aanleg van nutsvoorzieningen als gas, elektriciteit en water. Andere collega's zijn vooral in de weer met het plaatsen van straatmeubilair, laadpalen en andere installaties. Gezien de toenemende behoefte aan elektrificatie van al deze toepassingen, werd in 2023 nog het bedrijf EPA aan de Soca-groep toegevoegd.

Nu komt er nog een activiteit bij. Socalim heeft al bijna 1.000 schuilhuisjes (buskotjes in de volksmond) geplaatst in opdracht van Clear Channel, het Belgische reclamebureau dat deze abri's gebruikt om reclameposters op te hangen. In het straatbeeld staan ook losse displays die als klassieke 'posterbakken' worden gebruikt, en nu moeten vervangen worden door een digitale variant. Dat laat narrowcasting toe, waarbij het display op afstand kan aangepast worden.

Socalim mag in eerste instantie alle analoge reclamepanelen in de Brusselse schuilhuisjes en losse displays omtoveren tot digitale reclamezuilen. Een belangrijke opdracht voor de Limburgse installateurs. "Samen met Clear Channel tillen we de reclamewereld naar een hoger niveau", stelt Nicolas Nulens. "De digitalisering van de reclamepanelen zal zorgen voor een nieuwe dimensie in de manier waarop adverteerders hun boodschappen kunnen presenteren aan het publiek. We zijn trots hier een bijdrage aan te mogen leveren."