Bedrijven diepgaande inzichten aanreiken op basis van data en onderzoek: dat is wat One Inch Whale doet. Het is niet het eerste watertje dat zaakvoerders Wim Hamaekers en Jasper Scheir vanuit hun kantoor aan de Kempische Kaai in Hasselt samen willen doorzwemmen…
Tot voor kort waren Wim Hamaekers en Jasper Scheir nog allebei Managing Partner bij het marktonderzoeksbureau Haystack. Ze weten dus wat het is om ‘insights’ te verzamelen. Relevante bedrijfsinformatie, die ze vervolgens verwerken tot rapporten en concrete aanbevelingen om nog beter business te doen.
“Bedrijven willen winst maken. Dat gaat gemakkelijker als ze inspelen op specifieke noden”, aldus het duo. “En als ze hun missie kunnen vertalen doorheen het hele aanbod van producten of diensten. Met One Inch Whale willen we strategisch advies verschaffen over hoe je op elk moment van de ‘customer journey’ relevant kan zijn. Dit doen we door bestaande data en kennis, gedragseconomische principes, en bijkomend onderzoek aan te wenden. Maar onderzoek mag geen doel op zich zijn. De diepgaande inzichten die we verwerven moeten we zo scherp mogelijk in actiegerichte aanbevelingen vertalen.”
Dat doen ze nu dus met hun nieuw bedrijf One Inch Whale. “We voelden dat het momentum daar was om tegen de stroom in te zwemmen en met een eigentijds, nieuw en wendbaar bedrijf te starten”, aldus nog Jasper en Wim. “We zijn ervan overtuigd dat we met onze start-up echt het verschil kunnen maken door beschikbare kennis, onderzoek en digitale oplossingen zo in te zetten dat bedrijven weer aanknopen bij hun missie, en zo relevant en duurzaam kunnen zijn.”