Gingerwald

Starter van de week: Gingerwald maakt gezondheid op het werk hip

LIER – Gezondheid op de werkvloer laagdrempelig, makkelijk en zelfs een beetje hip maken. Dat is de missie van Gingerwald. De onderneming uit Lier doet dat door gezonde sapjes aan te bieden via een interactieve juice-corner.

Hoewel er net nog een B2C-pilootproject werd uitgerold in Lier, richt Gingerwald zich voor 95 procent op bedrijven. Binnen die muren wil de zaak gezondheid uit een bemoederende hoek halen en zoveel mogelijk collega’s op een leuke manier bij een Happiness@Work-concept betrekken.

Jan Verhoeven, één van de oprichters van Gingerwald: “We starten met het plaatsen van onze eigen design juice-corner met steeds variërende juice-shots. Via een bijhorende app kunnen collega’s hun drankjes en bijhorende ingrediënten loggen en in hun persoonlijk dashboard onderling wedijveren wie Spinach-King/Queen van de maand is. Een collega die je heeft geholpen bij een belangrijke presentatie kan je bijvoorbeeld ook trakteren op een gezond drankje.”

De meeste klanten bevinden zich in de regio Antwerpen, Mechelen en Brussel en zijn actief in verschillende sectoren. “Het zijn groeiende kmo’s die zich volop binnen de War for Talent trachten te profileren om hun werknemers aan te trekken of te behouden.”

Uit eigen ervaring

Jan Verhoeven werkte voordien 10 jaar lang als burgerlijk ingenieur bij een multinational. “Lange dagen werken en deadlines halen met zaken zoals pizza, cola en koffie. Ik kon mezelf moeilijk overtuigen om een gratis aangeboden appel te eten. Vandaar ontstond het idee om een natuurlijk concept te ontwikkelen dat zo laagdrempelig en leuk zou zijn waardoor zelfs iemand als ik overtuigd zou worden om deel te nemen.”

Vooral dat leuke aspect is belangrijk binnen de bedrijfsmissie van Gingerwald. “We willen aanzien worden als Creator of Happiness @ Work. Het zou mooi zijn als we naderhand Nespresso of the Juices genoemd worden.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.