ADD zet website op als kennisbank over bedrijfsrisico's

PAUL-MARCK-

Verzekeringsspecialist ADD, die ook een kantoor heeft in Merelbeke,  pakt uit met een nieuwe website. Design en inhoud beantwoorden aan de uitdagingen waarvoor verzekeringsmakelaars vandaag staan: toegankelijkheid en klare taal. Het communicatiebureau RCA Group ondersteunde ADD tijdens het volledige traject.     

ADD wil Belgische bedrijven bewust maken van de risico’s die ze dagelijks lopen. Daarom is de website opgevat als een grote kennisbank. Ondernemingen vinden er eenvoudig informatie over mogelijke bedrijfsrisico’s en hoe ze die het best aanpakken. Tegelijk kleeft de website op elk ondernemingsrisico een gezicht. Bedrijven communiceren daardoor via één klik met de specialist die ze nodig hebben.

Paul Marck, technisch directeur bij ADD licht de idee achter de nieuwe website toe: De sector van ondernemingsmakelaars moet zich dringend heruitvinden. Makelaars moeten bedrijven helder en toegankelijk advies geven. Met andere woorden een duidelijke communicatie over welke risico’s wel of niet verzekerd zijn, maar evenzeer over welke risico’s niet hoeven verzekerd te worden. Pas dan ondersteunen makelaars bedrijven écht bij het beschermen van de continuïteit van hun onderneming.”  

De website heeft onder meer een eenvoudige zoekfunctie over bedrijfsrisico’s en verzekeringsproducten, biedt een overzicht van welke verzekeringsmaatschappijen welke verzekeringsproducten aanbieden en brengt gebruikers rechtstreeks in contact met specialisten over specifieke risico's. Op de site zijn ook modeldocumenten terug te vinden om schade aan te geven. Uiteraard kunnen gebruikers ook online inschrijven voor nieuws over bedrijfsrisico’s.