Sinds het uitbreken van de crisis in 2008 blijven kostenbesparingen bij veel ondernemingen hoog op de agenda staan. Bederijven die hen daar op één of andere manier kunnen bij helpen, kunnen zich verheugen in mooie groeikansen.Dat geldt ook voor verpakkingsspecialist Globius uit Deinze.
“Globius helpt ondernemingen kosten besparen door verpakkingsmateriaal en verpakkingsmachines efficiënt in te zetten.” Zaakvoerders Sven De Weerdt en Nora Smolders vertellen het met veel enthousiasme. “Kleven, omsnoeren, wikkelen en krimpverpakken is ons ding.”
“Onze klanten zijn voornamelijk productiebedrijven uit diverse sectoren en hun logistieke partners.” vertelt Nora Smolders. “Na een korte audit ter plaatse adviseren we hen het juiste product of stellen we hun machines beter af. Bij 90% van onze bezoeken leidt dit tot een blijvende kostenbesparing. Veel bedrijven vertellen ons dat ze van hun leverancier nog nooit een deftige uitleg hebben gekregen. Wij geven duidelijke informatie over onze producten en machines zodat ze niet alleen de know-how beheersen maar ook de know-why.”
Sven De Weerdt vult aan “Vaak worden materialen en machines doorheen de jaren niet aangepast aan veranderende omstandigheden in de onderneming, of men schakelt over naar goedkopere materialen met een lagere kwaliteit. Daardoor lopen de kosten ongemerkt hoger op. Door materiaal en machine efficiënt in te zetten kunnen bedrijven hun performantie verhogen én kosten besparen.”
Met 1.200 m² magazijnruimte in Deinze is er plaats genoeg voor stockage en voor een demonstratieruimte. “We merkten dat bedrijven nood hadden aan een grondige evaluatie alvorens tot de aankoop van een verpakkingsmachine over te gaan. Daarom hebben we Globilab opgericht, een leeromgeving waar bedrijven een machine kunnen testen met hun eigen producten.” Globius geeft er training en test er de nieuwste ontwikkelingen rond verpakkingstechnieken. Dat slaat aan, want het bedrijf krijgt steeds meer vraag en gaat dan ook binnenkort het vijfkoppige medewerkersbestand uitbreiden. “We willen niet de grootste worden, maar wel de beste. Onze klanten zien groeien dankzij ons advies, is onze grootste motivatie.”, zegt Nora Smolders nog.