thumbnail_Au centre Yannick Bontinckx -Ziggu 1er prix Cyel 2019- et Namir Yeroham -président national de JCI pour 2019- -Photo Matic Zorman-

Gentse ondernemer is Creative Young Entrepreneur van het jaar in Luxemburg

GENT - Het Gents-Luxemburgs bedrijf Ziggu, opgericht in 2017, mocht dit jaar al twee awards in ontvangst nemen in Luxemburg. Met hun platform voor klantenopvolging in de vastgoedsector kreeg Ziggu de Cloud Tech Innovator of the Year Award, daarbovenop werd CEO Yannick Bontinckx er net nog gelauwerd als Creative Young Entrepreneur of the Year. Deze overwinning bevestigt hun innovatieve en onderscheidende aanpak.

Ziggu mocht op 16 mei 2019 tijdens het Gala Golden-i in Luxemburg de prijs voor Cloud Tech Innovator of the Year in ontvangst nemen. De jury verkoos Ziggu uit ruim 500 professionals uit de IT-sector. Eén van de juryleden, Jean-Paul Hengen van Luxinnovation, beschrijft het bedrijf als volgt: “Ziggu heeft reeds een zekere maturiteit in de markt en is er in geslaagd om grotere klanten aan te trekken, zoals Besix RED. De robuustheid van de applicatie heeft Besix Red overtuigd om met het bedrijf in zee te gaan”.

Creative Young Entrepreneur of Luxembourg

Vorige week ging Ziggu opnieuw met de hoofdprijs lopen. CEO Yannick Bontinckx won de award voor Creative Young Entrepreneur of Luxembourg. Voor Yannick Bontinckx is dit een bevestiging van de gekozen weg: “De CYEL award betekent veel voor ons, het is een mooie erkenning voor het harde werk dat iedereen binnen Ziggu over de afgelopen twee jaren heeft geleverd. Het verbaast me elke dag opnieuw hoeveel opportuniteiten Luxemburg te bieden heeft voor ons. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe dankbaar we zijn voor de continue ondersteuning. Ziggu kon in geen betere omgeving opgestart worden.”

Efficiëntere persoonlijke aanpak

De succesfactor achter deze startup is hun voeling met de markt. “Tegenwoordig kopen mensen een pizza van €10 via Deliveroo of UberEats waarna ze het volledige parcours van hun maaltijd kunnen volgen op hun smartphone. Het is onlogisch dat dergelijke aanpak nog niet mogelijk was voor de aankoop van een huis van pakweg €300.000. Een huis kopen is toch een van de meeste emotionele en belangrijke beslissingen in een mensenleven”, legt Yannick Bontinckx uit.

Om aan deze nood tegemoet te komen, biedt Ziggu een betere klantenopvolging aan voor projectontwikkelaars in de vastgoedsector. Enerzijds wordt een intern overzicht gecreëerd in de vele vragen, documenten en afwerkingskeuzes van de vele klanten. Anderzijds zet Ziggu sterk in op alles wat met customer experience te maken heeft.

In eigen land werd Ziggu vorig jaar nog geselecteerd als een van de veelbelovende startups bij Start it @KBC.