Ziggu_Founders_vlnr_Vincent-Van-Impe_Yannick-Bontinckx_Pieter-Gistelinck_David-De-Winter

Kapitaalverhoging van 1 miljoen euro voor vastgoedplatform Ziggu

GENT - Het Gentse PropTech-bedrijf Ziggu heeft 1 miljoen euro opgehaald. Hiermee wil de scale-up inzetten op de uitbreiding van zijn customer engagement platform voor de vastgoedsector én verdere internationale stappen zetten. Met het platform speelt Ziggu in op de nood aan interactieve klantenbegeleiding in de sector. Ziggu is voor z’n eerste kapitaalronde in zee gegaan met Torus Capital en PMV.

Het platform van Ziggu bouwt een digitale brug tussen projectontwikkelaars, hun bouwpartners en woningkopers. Zij kunnen met elkaar communiceren en efficiënt informatie uitwisselen via het centrale platform. Kopers blijven zo gemakkelijk vanop afstand op de hoogte van het bouwproces, iets waar duidelijk nood aan was en in bijzonder ook de laatste maanden des te meer, volgens mede-oprichter Yannick Bontinckx.

“Uit eigen onderzoek concludeerden we dat woningkopers zich te weinig betrokken voelen bij het bouwproces”, zegt Bontinckx. “Klanten verwachten vandaag nu eenmaal ook een geweldige online ervaring, zoals ze gewend zijn van andere merken in hun dagelijks leven. Met Ziggu zorgen we ervoor dat ze van begin tot einde een zicht hebben op de ontwikkeling van hun toekomstige thuis.”

Platform verder uitbreiden

Projectontwikkelaars en bouwbedrijven zelf kunnen met Ziggu heel overzichtelijk werken voor hun communicatie en administratie. Meer zelfs: ze kunnen via het platform hun klanten meenemen op een customer journey en zo inspelen op hun groeiende verwachtingen. Ziggu zal met een deel van de kapitaalverhoging hierop blijven inzetten door het platform verder uit te breiden. “De oprichters van Ziggu hebben een langetermijnvisie op de digitalisering van de bouwsector. Ze pakken met hun software de frustratie van de woningkoper aan én betekenen tegelijk een enorme efficiëntiewinst voor de projectontwikkelaar”, zegt Jochen Boeykens, managing partner van Torus Capital.

Internationalisering

In eigen land is Ziggu intussen een vaste waarde geworden: ongeveer 20% van alle nieuwbouwwoningen die jaarlijks in België gebouwd worden, verloopt reeds via Ziggu. Ook het buitenland lonkt. Met de kapitaalronde richt Ziggu zich de komende tijd vooral op de Europese markt, maar sluit ook niet-Europese landen niet uit. “Van onze internationale klanten hoorden we al snel dat zij op gelijkaardige uitdagingen botsen. We zijn er daarom van overtuigd dat we met Ziggu ook de standaard voor die lokale vastgoedmarkten kunnen worden”, besluit Bontinckx.