“Voor gezinnen die in armoede leven heeft de aankoop van babyluiers een onevenredig grote impact op het gezinsbudget, zeker bij alleenstaande ouders of grote gezinnen. Mensen die het voor de COVID-19-crisis al financieel moeilijk hadden, hebben het nu nog moeilijker”, zegt Jacques Taymans, Head of Corporate Partnerships van het Belgische Rode Kruis – Franstalige Gemeenschap. “Deze belangrijke schenking van Ontex helpt ons om in een dringende behoefte te voorzien tijdens de koudste en, door de stijgende energiefacturen, duurste maanden van het jaar.”
“Sinds het begin van de pandemie heeft Ontex meer dan 5,3 miljoen producten gedoneerd in 14 landen op 4 continenten”, aldus Stéphanie Durot, directeur van Ontex in België, Frankrijk en Luxemburg. “We doneren lokaal in het kader van ons milieu- en sociaal beleid en proberen we de meest kwetsbare groepen in de samenleving te bereiken, zoals ouderen die in armoede leven, gezinnen met financiële problemen en vluchtelingen.”
Ontex schenkt persoonlijke verzorgingsproducten over de hele wereld. Om ervoor te zorgen dat de gedoneerde producten bij de meest kwetsbare groepen in de samenleving terechtkomen, heeft Ontex een donatiebeleid met afspraken om de transparantie van de donaties te vergroten. Om het COVID-19-virus te bestrijden, heeft Ontex ook zijn veertig jaar ervaring in de productie van verzorgingsproducten aangewend om in zijn fabriek in Eeklo, België, een productielijn voor medische mondmaskers op te zetten.