Campagnebeeld

Sint-Niklase handelaars supporteren voor Hooverphonic met lokale limited edition producten

SINT-NIKLAAS – Vandaag lanceert stad Sint-Niklaas #9100forhooverphonic. De band met Sint-Niklase roots neemt in mei deel aan het Eurovisiesongfestival. Het evenement, dat door de coronaperikelen werd uitgesteld, leeft duidelijk in de stad. Verschillende lokale handelaars brachten alvast een eigen limited edition #9100forhooverphonic-product op de markt om hun steun aan de band uit te drukken.

“Als stad zijn we bijzonder trots op de participatie van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival. Dat twee van de drie bandleden van Hooverphonic Sint-Niklase roots hebben, toont aan dat we als stad kwalitatieve artiesten kunnen aanleveren die de Belgische driekleur vertegenwoordigen op het grootste muzikale evenement ter wereld. Onze 12 punten gaan zonder twijfel naar dit muzikaal talent van eigen bodem en we duimen voor de overwinning”, licht Ine Somers, schepen voor Economie, Evenementen, Stadspromotie en Digitalisering, toe.

"We zijn vereerd en fier dat we iets mochten bedenken voor een groep met faam in binnen- en buitenland", zegt Maria Verhofstede, vierde generatie binnen familiebrouwerij Verhofstede. "Ik denk dat dergelijke initiatieven zeker verstekend zijn voor de ondernemers in het Waasland. We kozen voor de Edelweiss Gin, die volgens ons past bij de groep. Deze drank behaalde een zilveren medaille op het Concours Mondial. Wij hopen alvast mee dat Hooverphonic ook een medaille binnenhaalt op het Eurovisiesongfestival."

Lokale #9100forhooverphonic-producten
Dat de deelname van Hooverphonic aan het Eurovisiesongfestival 2021 in de smaak valt bij alle Sint-Niklazenaars is enorm te voelen. Zo kan Hooverphonic rekenen op de steun van een tiental handelaars die verschillende limited edition #9100forhooverphonic-product ontwikkelden om hun favoriete band mee naar de overwinning te leiden.

  • Brouwerij Verhofstede brengt een culinaire cover van de bekende Edelweiss Gin in een muzikaal jasje. De Edelweiss Gin is bekend voor zijn florale toetsen en noten van citrus en werd bekroond met een zilveren medaille. Daarnaast is deze spirit een echt limited edition collectors item, want Brouwerij Verhofstede bottelde slechts 500 flessen van deze ambachtelijk gedestilleerde gin. De Edelweiss Gin is los verkrijgbaar of verpakt in een houten kist met de nodige botanicals, tonics, barlepel, enz, …
  • Choloade-Atelier Vyverman en Ambachtelijk Chocolatier Wauters verrassen met “A Taste of Music”, een prachtig samenspel van acht pralines, waaronder een heerlijke combo van witte chocolade en pistache en donkere chocolade met koffievulling, alles prachtig verpakt in een gepersonaliseerde box in het Eurovision-thema. Omdat de chocolatiers overtuigd zijn van de overwinning, vind je in de box ook een praline met het speciaal ontworpen #9100forhooverphonic-logo, gemaakt met GOLD-chocolade!
  • Keurslager De Castro prikkelt jouw smaakpapillen met een gezonde “la belle flamande” hamburger van 100% kippenvlees.
  • Balls & Glory liet zich inspireren door hun favoriete conceptalbum ‘Jackie Cane’. Met deze heerlijke gehaktbal van kip met een glorieuze vulling van zongedroogde tomaten, topping van Parmezaanse kaas met stoemp overgoten met een gravy en green curry geniet je van de full experience.
  • Familiezaak Dheer’s Snack is al meer dan 100 jaar een gevestigde waarde in Sint-Niklaas. Het muzikale ensemble van hun heerlijke ambachtelijke broodjes, konden ook het hart van Alex Callier veroveren. Rumour has it dat hij zijn favoriete broodjes Martino en de Club Kip, een open belegd broodje met vers gekookt kipfilet, hier durft verorberen.
  • Cremerie François speelt in op de smaakpapillen van Alex Callier en ontwikkelde een lactosevrij ijsglaasje gevuld met amarena-ijs en chocolade-ijs.
  • Theespecialist en koffiebranderij Van Poeck komt met een exclusieve Hooverphonic-thee en -koffie. ‘Den Thé van Calljé’ is een lekkere groene Chinese thee waarmee je je stembanden opwarmt om Hooverphonic naar de eerste plaats te juichen! Van Poeck creëerde ook een koffie: ‘Den Meug van Mon’. De versgebrande koffiebonen uit Brazilië en Colombia zijn minstens even straf als de performance van Hooverphonic!
  • Brass Monkey maakt de Eurovision-party compleet met de ideale partysnack: hun interpretatie van een portie heerlijk verse frietjes met speciaalsaus. De frietjes kregen toepasselijk de naam ‘Vinegar & Salt’, een knipoog naar de gelijknamige song van Hooverphonic én de verschillende toppings van deze loaded fries. Zo werden de frietjes gepimpt met opgelegde rode ui (vinegar), kruidenzout (salt), lente-ui en een saus van curryketchup en kruidenmayonaise.
  • Niet alleen het optreden van Hooverphonic brengt je naar hogere sferen, ook het Hooverphonic-bier doet dat! Brouwerij Boelens brouwt al sinds 1864 het lekkerste bier van ’t Waasland, en bracht speciaal voor deze feestelijke gelegenheid een nieuwe tripel op de markt. Het smakelijk bruisende Hooverphonic-bier heeft een volle moutsmaak en werd pittig gekruid met citrushop.

Alle producten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in de winkels van de lokale handelaars. Een overzicht van alle initiatieven werd gebundeld op de website 9100forhooverphonic.be