smalltownheroes

Small Town Heroes krijgt internationaal duwtje in de rug

hendrikdacquin

Het Gentse Small Town Heroes van oprichter Hendrik Dacquin mag rekenen op een internationaal zetje dankzij het speciaal daartoe ontwikkelde Boost-Me programma. Dat is een initiatief van Netwerk Ondernemen, een netwerk van bedrijfsleiders die belangeloos een kwaliteitsvolle begeleiding geven aan startende groeibedrijven. Small Town Heroes is één van de tien jonge beloftevolle bedrijven, die werden geselecteerd voor begeleiding naar internationale groei. Het gaat om zeer diverse bedrijven, van tech en een eventorganisatie tot een uitzendkantoor voor 50-plussers en gepensioneerden.

Het Gentse bedrijf bouwt interactieve applicaties voor TV-netwerken en uitgevers. Enkele klanten zijn één, productiehuis De Mensen, Q-Music en Ketnet. De Ketnet jr. app vormt meteen ook het bekendste product van Small Town Heroes met maandelijks 85.000 en dagelijks 35.000 gebruikers. Verder stonden ze ook in voor de ontwikkeling van de Blokken Quiz app. Deze zorgde ervoor dat het populaire televisieprogramma de millennials online kon aanspreken.

Met het Boost-Me programma, dat in opdracht van het Agentschap Innoveren & Ondernemen werd ontwikkeld, mikt Netwerk Ondernemen op een internationale uitbreiding. Bedrijven die zich klaar voelden voor een internationale groei, maar niet goed wisten hoe dat aan te pakken, konden zich kandidaat stellen voor het programma. Een eerste schifting leverde 16 ondernemingen op. Tien daarvan, waaronder het Gentse Small Town Heroes, werden uitgekozen. Zij mogen deelnemen aan het lokale GrowthCamp in de Ardennen en het internationale GrowthCamp in Berlijn.