thumbnail_Made in

What’s in a name? promoot vrije tijd voor kinderen

GENT - Stad Gent is ambitieus en wil de kindvriendelijkste stad van Vlaanderen zijn. Hiervoor mocht creatief collectief What’s in a name? al het bijzonder goed onthaalde boek ‘Jong in Gent’ ontwerpen dat intussen aan een herdruk toe is. Deze keer promoot het freelance collectief het gigantische vrijetijdsaanbod op maat van de kleinsten: vier beestige mascottes brengen de activiteiten wisselend op een speelse manier in kaart.

What’s in a name? verenigt al bijna 15 jaar een polyvalente radar van freelance communicatiespecialisten en kan door bureaus én adverteerders worden ingeschakeld. Het collectief, opgericht door Bruno Seys en Filip Vandewiele, werkte reeds freelance voor bureaus op merken zoals Knack, Kinepolis, Ketnet, Studio 100, Brantano, Coca-Cola, Flanders Expo, Evian, Flandria, Tiense Suiker, NMBS, … ‘In direct contact’ werd dan weer getekend voor bpost, Snoecks, Leen Bakker, Christeyns, Volvo, Howest, Stad Gent, …

  

Beestige mascottes

Het is deze laatste die nu opnieuw beroep deed op de creatieve talenten van What's in a name?. Voor de nieuwe promotiecampagne van de stad Gent rond het gigantische vrijetijdsaanbod voor kinderen onder de 12 jaar creëerde het collectief vier mascottes. Ollie de olifant geeft elke maand een zee van tips, Max de hond maakt reclame voor het vakantieaanbod, Koelio de koe houdt van buitenspelen en Sofia de uil vormt de eerste hulp bij regen. De affiches verschijnen binnenkort in het straatbeeld.

De creatieve studio illustreerde eveneens de header van de kindvriendelijke site: www.stad.gent/kinderen. Het dierenverhaal wordt bovendien nog vervolgd met geanimeerde video’s.