Wim Heyvaert: "Internetmarketing is de smeerolie om de KMO te doen groeien"

wim

Online marketingbureau the AIM uit Aalter helpt reeds meer dan 15 jaar KMO’s de weg te vinden naar het internet. Als onderdeel van de Unified Marketing Group, vormt ze samen met haar zusterbedrijven Instruxion en Like A Virgin een onestopshop voor hen. Voor the AIM zijn Oost- en West-Vlaanderen echte thuismarkten. “Momenteel komt de meerderheid van onze zowat 500 actieve klanten nog altijd uit die provincies”, zegt CEO Wim Heyvaert, “al zien we ons klantenbestand ook in andere provincies snel toenemen.”

The AIM profileert zich met 65 digitale specialisten als de internetpartner voor de KMO. “Maar we doen dat vanuit een specifieke visie die ons duidelijk onderscheidt van andere marktspelers”, onderstreept Wim Heyvaert. “Bij ons staan altijd concrete ondernemingsdoelstellingen voorop. We zijn dus veel meer dan website- of webshopbouwers. We sluiten met onze klanten geen overeenkomsten af voor het uitvoeren van projecten maar wel om samen een traject af te leggen dat in principe drie jaar duurt. De internetwereld evolueert echter zo snel dat klanten ons meestal vragen om na de afloop van een traject nog een vervolg te breien aan de samenwerking.  Zo is op korte tijd responsiveness een heel belangrijk thema geworden en ook de sociale mediastrategie moet sowieso deel uitmaken van de internetmarketingplannen.”

“Internet is levensnoodzakelijk geworden voor onze Vlaamse KMO’s” beklemtoont CEO Wim Heyvaert. Hij wijst erop dat enkel een fysieke aanwezigheid zoals een toonzaal, niet meer toereikend is en de KMO’s meer en meer de kaas van hun brood gegeten zien worden door binnen- en buitenlandse webshops en concurrenten die wel online gingen.

De Vlaamse KMO heeft, getuige de sterke groei die The Aim de jongste jaren kon neerzetten, wel al de weg naar internet gevonden, maar heeft nood aan specialisten die in het kader van de vooropgezette doelstellingen de juiste begeleiding kunnen bieden. SEO, SEA en conversation management zijn maar enkele van de instrumenten die in een strategie kunnen helpen om de doelstellingen waar te maken. “En met  Microsoft Dynamics CRM bieden we onze klanten de kans om meer inzicht te krijgen in de reacties van hun klanten op online en offline marketingcampagnes. Want meten is weten. Dat is ook waar de hele hype rond Big Data om draait, maar het is onze ervaring dat dit voor veel ondernemingen toch nog een stap te ver is. We helpen hen om alvast het maximum aan informatie te halen uit de “small data” waarover ze beschikken en waarvan ze toch niet altijd de finesses kennen.”

Naast the Aim varen nog twee andere bedrijven onder de vlag van de Unified Marketing Group. Het gaat enerzijds om Instruxion, een bureau dat gespecialiseerd is in animated content en in hoofdzaak grote bedrijven als klant heeft en anderzijds om “Like A Virgin”, dat eigenlijk een traditioneel offline marketingbureau is. “Met internetmarketingplannen op maat helpen we onze klanten groeien. Dat is onze beste garantie ook zelf te kunnen blijven groeien. We maken ons sterk dat we met ons ruime dienstenaanbod een belangrijke motor kunnen blijven om KMO’s in heel België, maar zeker ook in Oost-Vlaanderen te doen groeien.”