https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2023_04_26_0ce23615-6471-4fdc-b71f-9c0a05947e63 Foto Cliff Lucas

Eeuwenoude lambiekbrouwerij richt zich met nieuwe ‘spicy’ bieren op jongere consument

ITTERBEEK - Timmermans lanceert enkele opvallende nieuwe bieren. De eeuwenoude brouwerij uit Itterbeek richt zich met niet alledaagse smaakcombinaties, waaronder kriek met zwarte peper en frambozen met hibiscus, op jonge consumenten.

Timmermans, de oudste lambiekbrouwerij ter wereld, heeft ter gelegenheid van het laatste brouwsel van het seizoen haar nieuwe Fruit & Spice Lambicus-assortiment voorgesteld. De Itterbeekse brouwerij innoveert door specerijen aan de bestaande fruitige bieren toe te voegen. Timmermans maakt van deze lancering gebruik om meteen ook de hele lambiekbierenportfolio te restylen.

Terroir-product

“Lambiek is de oudste bierstijl ter wereld, die nog steeds geproduceerd en gedronken wordt. Deze authentieke bieren, die ontstaan dankzij de wilde gisten in de lucht van het Pajottenland en het eikenhout van de foeders, getuigen van een eeuwenoude traditie. Om die reden willen we het Timmermans-merk verheffen tot een echt terroir-product dat perfect aansluit bij de hoge, intrinsieke kwaliteit”, zegt eigenaar Anthony Martin.

Met de lancering van enkele opvallende nieuwe bieren richt Timmermans zich op een nieuwe doelgroep. De Timmermans Kriek kreeg wat meer pit dankzij een snuifje zwarte peper. In de Timmermans Pêche zit kardemom. Het aarbeienbier werd gecombineerd met tijm en het frambozenbier krijgt extra smaak met hibiscus.

Wereldkeukens

“Tegenwoordig reizen jonge consumenten de wereld rond. Al dan niet met de rugzak ontdekken ze andere culturen, indrukwekkende landschappen en exotische smaken. Eens in Europa teruggekeerd denken ze met weemoed terug aan deze wereldkeukens”, aldus Anthony Martin.

“Deze nieuwe generatie consumenten – ook wel ‘novelty seekers’ genoemd – houdt van innovatie en bijzondere smaakervaringen. Voor hen hebben we wat kruiden en specerijen toegevoegd aan onze fruitige bieren. Op die manier versterken wij de smaak en het aroma van het fruit en willen we de nieuwsgierigheid van een jonge generatie consumenten aanwakkeren, zonder te tornen aan onze erfgoedtraditie.”