3 Yorick en Sophie.

Nieuw bedrijf biedt marketingdiensten aan in abonnementsformule

LEUVEN/ROTSELAAR/BREDA - Yorick Vingerhoets, zaakvoerder van het Rotselaarse Weblevels,  en de Nederlandse Sophie Makker werken samen in "Side&Kick", een nieuw bedrijf dat marketingdiensten via het concept “marketing-as-a-service” aanbiedt. Hiermee bieden Vingerhoets en Makker onbeperkte marketingondersteuning aan voor een vaste prijs per maand.

As-a-service principes winnen terrein. Denk aan software-as-a-service (SaaS), waar je geen licenties of gebruikstijd koopt, maar betaalt voor de toegang tot het platform. Zo is ook het idee van marketing-as-a-service ontstaan. Hiermee vormt het Belgisch/Nederlandse Side&Kick een alternatief voor de inzet van een freelancer, marketing agency of een nieuwe interne medewerker. Voor één vaste prijs per maand krijgt de klant onbeperkte marketingondersteuning.

Yorick Vingerhoets: “Sophie en ik ontdekten dat klanten een beroep doen op onze diensten, omdat ze een partij nodig hebben die strategie en vooral uitvoering uit handen neemt en snel kan schakelen om vlot resultaten te boeken. Ons uitgangspunt hierbij is dat we vinden dat een bedrijf niet wakker moet liggen van extra uren of bijkomend werk. Wij verleggen de focus van gepresteerde uren naar opgeleverde diensten”, zegt Vingerhoets.

“Door het concept van één vaste prijs per maand, kunnen ondernemers flexibel met ons samenwerken. Als je morgen van koers wil wisselen of een nieuw project wil opstarten dan kan dat allemaal onder die ene prijs per maand vallen. Terwijl je bij een klassiek marketingbureau werkt per project en alles wat als ‘extra’ komt ook extra moet betalen. Bovendien krijgen klanten bij ons een ongelimiteerd aantal revisies. Een activiteit wordt dus pas als afgerond beschouwd wanneer de klant 100% tevreden is, zonder meerprijs”, zegt Sophie Makker.

Ervaringen delen

De Nederlandse Sophie Makker en Yorick Vingerhoets, zaakvoerder van het Rotselaarse Weblevels, leerden elkaar een klein jaar geleden kennen tijdens een project voor een gezamenlijke klant en deelden hun ervaringen. Beiden merkten dat zij als freelancer vaak dezelfde vragen kregen. Veel B2B bedrijven willen, zeker na de globale pandemie, inzetten op digitale marketing en hun marketing & sales activiteiten meer volwassen maken. Ondernemers zien volop kansen, maar hebben niet de tijd of kennis om zelf met digitale marketing aan de slag te gaan. Daarnaast ziet Side&Kick ook bij grotere organisaties veel behoefte aan extra kennis en doe-kracht, waarbij Sophie en Yorick de ‘sidekick’ vormen van het in-house marketingteam.

Groeiambitie

Side&Kick is ambitieus en breidt niet alleen het klantenbestand snel uit, maar is bovendien op zoek naar digital marketing consultants om het marketing-as-a-service aanbod uit te breiden en verder te versterken.