shutterstock_402629029

Retailersfamilie ziet wel wat in digitale en duurzame pakjesbezorging

HALLE/BRUSSEL - Korys, het investeringsfonds van de familie Colruyt, pompt samen met een partner 6 miljoen euro in Urbantz, een Brussels IT-bedrijf dat de eerste en de laatste kilometer van de pakjesleveringen verduurzaamt en optimaliseert. 

De investering van Korys en ETF Partners sluit goed aan bij de waarden en strategie van Urbantz om een ​​softwaretechnologie te ontwikkelen die bijdraagt ​​aan een milieuvriendelijker model van stedelijke logistiek, vooral onder retailers en logistieke dienstverleners. Urbantz is een pionier in het optimaliseren van de bezorging van de eerste en laatste mijl, het meest middelen intensieve onderdeel van de pakjesleveringen.

Vertrouwen

Jonathan Weber, CEO van Urbantz: "Het voltooien van de fondsenwerving is een bron van trots en een solide bewijs van vertrouwen in Urbantz's product en strategie. Onze oplossing is bedoeld om de sector te helpen bij de overgang naar de digitalisering van bezorgdiensten en tegelijkertijd de milieu-impact van logistiek op steden te verminderen. We blijven nu verbeteren met sterke partners die net als wij gedreven worden door innovatie en duurzaamheid", zegt Weber.

"onder de indruk" 

"We zijn onder de indruk van de toegevoegde waarde die Urbantz biedt door de efficiëntie van last mile delivery op een duurzame manier te verbeteren", aldus Brieuc de Hults van Korys. “Urbantz is erin geslaagd een reputatie op te bouwen in deze groeiende markt en we kijken ernaar uit om de uitbreiding nog verder te ondersteunen”.

Productontwikkeling/commercialisering/aanwervingen 

Met klanten in Europa, het Midden-Oosten en de VS zal Urbantz de financiering gebruiken om verder te investeren in productontwikkeling en commercialisering om haar marktpositie in heel Europa te versterken en om haar teams te versterken.  Urbantz (2015°) verzorgt al de activiteiten van bekende namen als Carrefour, CityDepot en C-Discount.