IMG_8017 IPARC met KBC-jurylid Pascal Vansieghem (tweede van links).

Unizo stelt (beloftevolle) KMO van het jaar voor

Unizo Vlaams-Brabant en Brussel heeft samen met partners Liantis, Agentschap Innoveren & Ondernemen, KBC, Proximus, PwC en een onafhankelijke jury de KMO van het jaar & Beloftevolle KMO van het jaar bekendgemaakt.De winnaars zijn IPARC uit Kampenhout en Step Up Consulting uit Leuven. 

De winnaars uit Vlaams-Brabant & Brussel werden donderdag bekendgemaakt tijdens een persmoment in de Faculty Club in Leuven.

IPARC (KMO van het jaar) 

De KMO van het jaar werd IPARC uit Kampenhout.  IPARC staat voor International Platform for Art Research and Conservation. Het is een multidisciplinair kenniscentrum dat diensten aanbiedt op vlak van restauratie en conservatie. Een team van gekwalificeerde restauratoren, met elk hun specialisatie, werkt aan oude en moderne meesters, hedendaagse kunst, hout, polychromie, steen, metaal, textiel, papier en visuele media.

De restauratie en conservatie van kunstvoorwerpen is een uitgesproken intensief werkproces waarbij kennis en ervaring, een methodologi

sch kader en deontologie voorop staan, maar ook opleiding van en kennisoverdracht naar de volgende generatie(s). IPARC opteerde dan ook bewust voor de coöperatieve ondernemingsvorm om zo de know-how en expertise van de vennoten te valoriseren en in functie van duurzame bedrijfsvoering te bestendigen voor de toekomst. De onderneming kende de voorbije jaren een mooie groei met stijging van nettowinst en omzet door een groeiend aantal prestige- en referentieprojecten. Door deelname aan deze wedstrijd tonen zij aan dat een bedrijf uit de culturele sector, dat doorgaans sterk geassocieerd wordt met subsidies, ook zonder rendabel en succesvol kan zijn.

Step Up Consulting (Beloftevolle KMO van het jaar) 

Na een pitching van de verschillende kandidaten kwam Step Up Consulting als winnaar uit de bus. De onderneming helpt bedrijven om hun aanbod maximaal af te stemmen op de verwachte vraag. Deze optimalisering gebeurt op basis van data-analyse, modellen & tools. Revenue management is een sterk opkomend nieuw segment in de marketing & sales mix. Step Up consulting heeft een team van consultants, business en data analisten uitgebouwd die hun klanten op continue basis ondersteunen aan de hand van zelf ontwikkelde revenue management tools, dit in combinatie met een sterke klantgerichtheid.

De afgelopen jaren realiseerde Step Up Consultancy een groei van meer dan 50% omzet per jaar en de ambitie is om die groei de komende jaren verder te zetten. Momenteel levert het bedrijf diensten in heel Europa (70% buiten België) vanuit hun kantoor in Leuven. Op termijn zullen de mogelijkheden bekeken worden om ook kantoren te openen in andere landen.

[gallery columns="2" ids="28552,28551"]