TVH HR 22

Medewerkers van TVH gaven 50.000 euro uit aan goede doelen

WAREGEM - De medewerkers van onderdelenspecialist TVH zamelden in 2023 meer dan 50.000 euro in voor verschillende goede doelen. Het bedrijf organiseert het hele jaar door acties: van een worstenbak en klaaskoekenontbijt tot een wintermarkt. Daarnaast kon er ook geld uit het budget voor teambuilding geschonken worden aan een goed doel naar keuze.

2023 werd afgesloten met de jaarlijkse wintermarkt bij TVH en het bedrijf organiseerde ook een tombola om geld in te zamelen voor twee dagbestedingcentra. Die acties brachten bijna 12 000 euro euro op, maar TVH rondde dat bedrag af tot 20 000 euro. Het bedrijf koos dit jaar voor vzw De Stege uit Waregem en De Hoge Kouter uit Kortrijk. 

Het Sociaal Comité, bestaande uit verschillende medewerkers van TVH, is de drijvende kracht achter deze acties. Daarbij kiezen ze vaak voor doelen die het menselijke vooropstellen. Zo ging de opbrengst van de taartenbak naar Project Ceifar in Brazilië. Dankzij een worstenbak werd er geld opgehaald voor de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië. Ook de MS Liga en Kom op tegen Kanker werden gesteund met een chocolade- en azaleaverkoop. 

Budget voor teambuiding

In het najaar was er YOUCA Action Day, waarbij de jeugd zijn steentje bijdroeg, en ook de slachtoffers van de aardbeving in Marokko kregen een deel van de koek, want zo’n 370 collega’s zamelden geld in met het klaaskoekenontbijt.  

 TVH voorzag in 2023 voor elke collega ook een budget voor teambuildings. Sommige medewerkers kozen ervoor om een deel van dat bedrag aan een goed doel te schenken, waardoor nog eens 13 andere goede doelen gesteund werden. Peter Geiregat, Chief People Officer (CPO) bij TVH, is trots op het engagement van de TVH-medewerkers: “TVH zet zich hard in voor zijn medewerkers, maar onze collega’s denken duidelijk ook aan andere mensen”, aldus Geiregat. “Dat engagement past helemaal bij onze waarden: We Are One. Ook in 2024 zullen we ons blijven inzetten voor de gemeenschap, met bestaande acties maar ook met nieuwe initiatieven zoals de TVH-quiz. Zo proberen we een positieve impact te maken.”