Merchandise Essentials

Merchandise Essentials opent venster in Nederland

ROESELARE - Het Roeselaarse Merchandise Essentials, gespecialiseerd in het ontwerpen en produceren van kwaliteitsvolle merchandise, zet drie jaar na de oprichting zijn eerste stappen in het buitenland. De keuze viel daarbij op Nederland. Nederland is volgens de twee jonge Roeselaarse ondernemers en hun team een logische stap. 

"Er is reeds een strategisch plan opgesteld om drie nieuwe kantoren te starten in de komende drie jaar. Nederland is deze week geopend en Ierland volgt kort na de zomer. Ons derde kantoor volgt begin 2020, maar de locatie houden we nog even geheim.” Dat zijn de woorden van de twee zaakvoerders Steven Callens en Niels Vandecasteele.

Nederland mag dus de spits afbijten. "De voorbije jaren kwamen er quasi evenveel Nederlanders als Belgen op bezoek in de showroom in Roeselare", aldus het duo Callens-Vandecasteele. "Vaak reden Nederlandse klanten tussen de vier en acht uur om hier de merchandise zoals t-shirts, sweaters en sokken te zien en te voelen. Nederlanders staan net iets verder in het merchandise gebeuren en kiezen nu reeds heel bewust voor kwaliteit en duurzaamheid. Merchandise Essentials plaatst kwaliteit en ecologische productie dan ook sterk voorop. Door hierop te focussen kunnen we nu reeds bedrijven zoals Facebook, Google en Mastercard tot onze klanten rekenen. Zelfs internationale sterren zoals The Foofighters en The Chainsmokers vonden reeds hun weg naar het Roeselaarse Merchandise Essentials."

Dat hun strategisch driejarenplan strikt gevolgd wordt, blijkt ook uit de bewuste keuze voor de stad Utrecht. “Deze dynamische stad ligt centraal in Nederland en is dus een ideale locatie voor al onze klanten", heet het. "Nog belangrijker is dat Schiphol vlotter bereikbaar is vanuit Utrecht dan vanuit Amsterdam. Zo creëren we een perfecte link voor zowel onze klanten en medewerkers tussen Roeselare, Utrecht en binnenkort ook Dublin.”

Merchandise Essentials telt reeds meer dan 4000 klanten in 40 verschillende landen. De ambitie leeft om op elk continent vertegenwoordigd te zijn.