Baloise Insurance doet Mercator vergeten

gert

Baloise Insurance heeft verleden jaar 1,27 miljard aan verzekeringspremies opgehaald. Dit is 12% meer dan het jaar ervoor. Het lijkt erop alsof de verzekeringsgroep zich sterk gepositioneerd heeft op de Belgische markt. Daarmee heeft de Baloise het groengele verleden van de Antwerpse verzekeringsgroep Mercator kennelijk definitief achter zich gelaten.

Mercator Verzekeringen behoorde vele jaren mee tot de trots van de Antwerpse financiele wereld. Het bedrijf kwam op het hoogtepunt van de financiële crisis echter in moeilijkheden en werd mede daarom overgenomen door de Zwitserse groep Baloise. Mercator fuseerde daarna nog met de kleinere maatschappijen Nateus en Avero. Enkele tijd terug werd de hele groep omgedoopt tot Baloise Insurance. Waarmee het logo van Mercator definitief verdween.

Ondanks het feit dat 2014 zeker geen makkelijk jaar was heeft de nieuwe entiteit, Baloise Insurance het verleden jaar voortreffelijk gedaan. De Pinksterstormen lieten een spoor van vernieling achter en de Belgische rente zakte spectaculair maar Baloise realiseerde niettemin toch een winst voor belastingen van 116 miljoen euro. In Niet-Leven werd een groei neergezet van 2,3%, in Leven van liefst 34%.

De Baloise werkt rechtstreeks via onafhankelijke makelaars en "uit ons mooi resultaat blijkt dat die keuze echt wel werkt", stelt ceo Gert De Winter.

Terwijl de originele naam Mercator stilaan verdwijnt heeft de Baloise ondertussen inspanningen gedaan om de nieuwe logo's in de markt te zetten. "Wij hebben flink wat geïnvesteerd in campagnes om naamsbekendheid te verwerven. 40% van de Belgen blijkt ons naderhand al te kennen, een mooi resultaat."

De Baloise Insurance is eigendom van de Zwitserse groep Baloise die België vandaag als belangrijkste markt buiten Zwitserland ziet.