Re-Love Mini-Melts Foto: Facebook

Geelse winkel wordt verdeler van Lets product

Inneke Boeckx van Re-Love uit Geel introduceert een uniek ijsproduct in ons land. MiniMelts zijn kleine ijsbolletjes in diverse smaken, en ze liggen voortaan in een speciale vriestoog in haar winkel. "We ontdekten het concept zo'n 3 jaar geleden in Denemarken, en waren er direct weg van. Na wat opzoekingswerk en over-en-weer mailen, is het product nu ook in Belgiƫ verkrijgbaar."

Uit het opzoekwerk van Inneke bleek dat MiniMelts afkomstig is van een firma uit Letland. Niets weerhield de vinnige onderneemster om het verder uit te pluizen. "Ik schreef hen dat het een schande is dat het bij ons niet verkrijgbaar is", lacht ze. En intussen is het doel dat de ijskoude bolletjes via Geel verder over heel Vlaanderen verspreid zullen worden. "Ik word inderdaad de Belgische verdeler."

Minder maaglast

De MiniMelt-bolletjes zijn verkrijgbaar in verschillende smaken, zoals 'Cookies', limoen, aardbei, vanille... vergelijkbaar met de ijssmaken zoals wij ze vandaag kennen. Ze worden vervaardigd bij -197 graden. "We bewaren de bolletjes bij -40°C, terwijl ander ijs in een diepvries van -18°C kan. Via specifiek koeltransport komen ze naar vanuit Letland naar Geel."

“Het voordeel van dit ijs is dat door de extreem lage temperatuur geen water en luchtbelletjes bij het melk of water komen. Bij klassiek ijs krijgen mensen door die lucht soms maagklachten. In de MiniMelts zitten ook geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen of bewaarmiddelen."

Verbinding brengen

Re-Love is een concept waarbij mensen een kast kunnen huren en zo hun spullen te koop kunnen aanbieden. Het verhaal begon in 2018 met 50 rekken, en is intussen uitgegroeid tot een een winkel met 127 rekken én een ontmoetingsplek van mensen die naar toffe koopjes op zoek gaan. "In de rekken ligt kleding, speelgoed en huisraad, maar evengoed ook zelfgemaakte kleding, gestekte planten en andere unieke zaken. Deze mix en het telkens veranderende aanbod zorgt ervoor dat mensen regelmatig eens komen snuisteren."

"Ik probeer altijd vernieuwend te zijn. Zo is het concept intussen uitgebreid naar olijfolie voor het goede doel, snoepgoed. Initieel wilde ik een ontmoetingsplek opstarten. Het concept van de rekken was voor mij eigenlijk het middel om mensen hier bij elkaar te brengen en om verbinding te brengen. Intussen werken we hier met een team van 6, én met een wachtlijst van 3 maanden voor de rekjes."