DSC_0063

P + S Corsendonk stappen samen naar potentiële klant

Priorij Corsendonk, dat deel uitmaakt van Corsendonk Hotels & Clubs, en Support Corsendonk, een bedrijf dat teambuildings organiseert, hebben vandaag voor het eerst een gemeenschappelijk event georganiseerd. Tijdens de bijeenkomst stelde Support Corsendonk zijn nieuwe businessgame The Reality Experience voor aan een publiek van bedrijfsmensen. Die mochten meteen aan de slag doorheen de Oud-Turnhoutse priorij en maakten op die manier kennis met de locatie. Van een win-win gesproken.

“The Reality Experience bestond al langer onder de naam The Manager”, vertelt Mark Van Bergen van Support Corsendonk. “Maar we hebben die nu in een nieuw kleedje gestoken. Vroeger kon het spel enkel in steden worden gespeeld, nu eigenlijk over de hele Benelux.” En dus ook op het terrein van Priorij Corsendonk.

We zien teams instructies door walkie-talkies geven aan andere teamleden buiten. Die gaan vervolgens op zoek naar munten en voeren andere opdrachten uit. “Het gaat om een bedrijf dat ze moeten laten renderen”, legt Mark Van Bergen uit. “De deelnemers moeten cash ophalen, klanten zoeken, enzovoort. Het spel kan een halve dag tot 2 dagen worden gespeeld in groepjes van 4 tot 12 personen.”

Alles onder 1 dak
Tijdens deze testcase moesten groepjes onder meer hapjes proeven en een smaaktest afleggen, de titel van een film raden. De locaties waren verspreid over de hele priorij. “Wij willen hen op die manier tonen dat we hier alles onder 1 dak hebben”, zegt Bieke Buyens, marketing manager van Corsendonk Hotels. “Niet alleen teambuilding kan hier, maar ook logeren, vergaderen, feesten en dineren.”

Een 50-tal genodigden nam deel aan de kennismaking en de lancering van het nieuwe businessgame.