j en c

Jarig reclamebureau haalt nieuwe aandeelhouders binnen

Het Hasseltse communicatie- en evenementenbureau Jakobus & Corneel bestaat 20 jaar. De perfecte gelegenheid om via een zogenaamde Smart Deal een aantal sleutelmedewerkers tot aandeelhouder te verheffen en externe investeerders binnen te halen.

In 20 jaar tijd zijn Wouter Zeelmaekers en Koen Gielen erin geslaagd zich als gevestigde waarde op de Limburgse markt te positioneren. Het communicatiebureau, dat ook events organiseert zoals de luxebeurs Très Chic, telt momenteel 20 medewerkers en realiseert een jaaromzet van ongeveer 10 miljoen euro.

De verjaardag leek voor de zaakvoerders het ideale moment om de toekomst van Jakobus & Corneel veilig te stellen. Daarvoor werd een Smart Deal opgezet, waarbij de oprichters een deel van hun vermogen veilig kunnen stellen, én tegelijk een aantal sleutelmedewerkers tot aandeelhouder gepromoveerd worden.

Officieel is Jakobus & Corneel verkocht aan een nieuwe holding boven het bedrijf. Koen Gielen en Wouter Zeelmaekers behouden daarbij elk 20 procent van het kapitaal, terwijl 5 sleutelmedewerkers mee investeren en samen 15 procent aanhouden. De overige 45 procent is aan de man gebracht bij 24 privé-investeerders, die bovendien hun expertise en commercieel netwerk bij Jakobus & Corneel binnenbrengen. "Het netwerk van investeerders past wonderwel in onze bedrijfscultuur, en daarmee zit Jakobus & Corneel goed voor nog eens 20 jaar", aldus Koen Gielen en Wouter Zeelmaekers.