Jonge ondernemer start eigen merk in thee

De jonge Limburger Stef Bosmans (30) is op het industrieterrein Europark in Houthalen van start gegaan met zijn eigen merk en de productie van thee. “Thee is weer helemaal in,”, zegt de zaakvoerder van het bedrijf Pip’s Whole Leaf Tea. “Maar de consument eist daarbij wel kwaliteit.”

Stef Bosmans komt uit een ondernemersnest. Zijn vader Willy en moeder Agnes runden tot voor een tiental jaren nog het bedrijf De Kaasbrik in Halen. Dat is zoals bekend ondertussen eigendom van de familie De Turck. “Ik heb altijd graag thee gedronken,” zegt de jonge ondernemer. “Al drink ik zelf liever losse thee, de consument vindt de theezakjes toch een pak handiger. Van de andere kant wil de consument ook kwaliteit. Vandaar het idee om thee in grove stukken in zakjes te verpakken. Dat zorgt voor een betere en intensere smaak. Mensen willen ook zien wat er in het theezakje zit. Met onze technologie bieden wij als het ware de kwaliteit van losse thee aan in handige theezakjes.”

Bosmans PipsIn Nederland kon hij een tweedehands verpakkingsautomaat op de kop tikken. Voorts investeerde Bosmans nog in een weeg- en aanvoerinstallatie. Die werden ondergebracht in het pand van een voormalig metaalbewerkingsbedrijf in Houthalen. De naam voor zijn eigen merk en bedrijf ontleende Stef Bosmans aan zijn eigen bijnaam Pip. “Eerst was dat een voorlopige naam, maar anderen vonden het wel goed klinken.

Pip’s maakt ondertussen de weg vrij voor het eigen merk. Daarbij worden groothandels en betere horecazaken in onze regio aangezocht. “Dat begint nu stilaan te bollen,” zegt Bosmans. “Na onze deelname aan de grote voedingsbeurs SIAL in Parijs, is er ook interesse vanuit het buitenland, tot in de VS, China, Australië en de Verenigde Arabische Emiraten toe. Maar tot concrete contracten heeft dat nog niet geleid.” Pip’s heeft ondertussen 19 theemengelingen in de aanbieding voor de consument.