Jan_Stryckers_CEO

Stryckers strijkt miljoen op om (gras) te groeien

Raw Stadia is een fantastisch groeibedrijf dat bij de grootste voetbalclubs in Europa analyses maakt over de staat van de grasmat en de invloed daarvan op de prestaties van de spelers. Om wereldwijd uit te breiden en ook in andere sporten een rol van betekenis te spelen, hebben Jan Stryckers en Reece Watson één miljoen extra kapitaal opgehaald.

Raw Stadia werd in 2018 opgericht door Jan Stryckers en Reece Watson om de impact van de grasmat op de prestaties van professionele sporters te monitoren en te optimaliseren. “Na een succesvolle uitrol en het opbouwen van een mooie klantenbasis, bestaande uit heel wat voetbalteams uit onder meer de Bundesliga, Premier League en Jupiler Pro League, zijn we klaar om de volgende stappen te nemen”, aldus Jan Stryckers, CEO van Raw Stadia (gevestigd op Corda Campus). “We zijn dan ook heel erg gelukkig met het vertrouwen dat we kregen van 4 sterke partners, die toelaten dat we onze groei kunnen versnellen."

Die 4 nieuwe partners zijn LRM, Noshaq en Leansquare (uit België) en Stadia Ventures, een Amerikaanse investeringsmaatschappij die Raw Stadia bij belangrijke partijen kan introduceren op de Amerikaanse markt. Samen brengen ze 1 miljoen extra kapitaal in. "Naast voetbal zijn er nog heel wat sporten waarin de grasmat een significante impact heeft op de prestaties van de speler”, legt Jan Stryckers uit. “Ons platform en de hardware zullen worden aangepast om ook hen te kunnen bedienen met relevante data en analyses. Zo kunnen we gestaag uitbreiden. We mikken bijvoorbeeld op de VS waar we in het baseball en American Football zeker een meerwaarde kunnen betekenen. In Europa liggen er vooral nieuwe opportuniteiten in cricket, rugby en de paardensport.”

Het extra kapitaal zal ook ingezet worden om het team verder te versterken. “Al deze groeiprojecten vragen natuurlijk meer mankracht en expertise", stelt Stryckers. "Momenteel zijn we vooral op zoek naar een Sales Director die ons kan helpen met de verdere internationale expansie, en naar een Product Owner, om het product klaar te stomen voor de nieuwe sporten.”