Nieuws West-Vlaanderen Campagne ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’ van start

Campagne ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’ van start

Van links naar rechts: Vanessa Dehullu Roeselare), Valerie Hellebuck, Leiedal, Fabienne Valcke (Oostkamp), Rita De Costere (Meulebeke), Rebecca Verhaeghe, Ondernemerscentra West-Vlaanderen, Lisbet Bogaert, (Izegem), Jean de Bethune, gedeputeerde Provincie West-Vlaanderen, Nele Dekeyser, POM West-Vlaanderen, Sandra Verbrugghe (Izegem), Bart Maertens (Slagerij Maertens), Stefanie Neirinck (La Muse de Marcel), Brecht Clyncke, Unizo

Campagne ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’ van start

Brugge – Na een succesvolle eerste editie in 2018, gaat Ondernemerscentra West-Vlaanderen opnieuw op zoek naar ambassadeurs van de campagne ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’. 262 West-Vlaamse winkeliers in 50 West-Vlaamse steden en gemeenten stelden zich hiervoor kandidaat. Vanaf 22 november kan het grote publiek stemmen op en stoefen met hun lokale handelaar, via www.ikkooplokaal.be. Hiermee kunnen ze leuke prijzen winnen.

“Lokale handelaars staan altijd klaar voor hun klanten en geven zuurstof aan de handelskern”, aldus projectcoördinator Rebecca Verhaeghe. “Ze spelen een belangrijke rol in de samenleving door bijvoorbeeld met sponsoring het lokale verenigingsleven te ondersteunen. Het huidig klimaat voor handelaars is uitdagend, niet het minst door de opkomst van e-commerce. Deze campagne stimuleert mensen om bij lokale ondernemers te winkelen.”

Handelaars konden zich registeren om het gezicht te worden van deze campagne, de klant kan nu op zijn beurt stemmen op zijn favoriete winkelier. Jean de Bethune, gedeputeerde voor Economie: “In West-Vlaanderen zijn bijna 80% van de winkeluitbaters unieke zelfstandigen. Met deze actie willen we deze ondernemers de nodige ondersteuning bieden.”

Stoef met jouw lokale winkelier en win

Tot 10 januari kan het publiek ‘stoefen’ met zijn favoriete winkelier. Stemmen gebeurt via www.ikkooplokaal.be of door een ‘stoef’foto van een product of winkelier te posten op Facebook of Instagram. Om een geldige ‘stoef’ uit te brengen posten deelnemers een foto van hun handelaar of product/creatie op Instagram (vermeld ‘ik koop lokaal’ en de naam van de winkelier en de hashtag #ikkooplokaal). Of door de Facebookpagina van Ik Koop Lokaal te liken en een foto van zijn handelaar of product op deze pagina te posten met de hashtag #ikkooplokaal en #naamvandewinkel.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in deze regio