McThree 18

McThree wil zich meer dan ooit profileren als aantrekkelijke bruid

WAREGEM - Tapijtengroep McThree is vast besloten om nog enkele jaren op eigen vleugels door te vliegen. Dat lieten CEO Stefaan Duchi en de kersverse voorzitter Hendrik Deruyck verstaan tijdens de beurs Domotex in Hannover.

Als het van Hendrik Deruyck afhangt dan moet McThree zich opsmukken zodat het er op termijn uit ziet als een meest aantrekkelijke bruid. "Dat is het bedrijf al, maar het kan altijd beter", aldus Deruyck. "Feit is dat we autonoom willen verder gaan, zeker de eerstkomende jaren. Wat daarna komt zien we dan wel."

McThree, het geesteskind van de 84-jarige peetvader Lucien Vanwynsberghe, heeft met eigen fabrieken in Waregem, de VS en in Turkije, al drie ijzers in het vuur liggen. "De drie productiecentra beter op elkaar afstemmen en integreren, is een prioritaire opdracht", aldus Hendrik Deruyck. "In Turkije bijvoorbeeld moeten we ook onze productiecapaciteit proberen op te drijven. Verder moeten we algemeen onze sales nog laten groeien, onder meer door een betere gebruik van e-commerce."

Volgens CEO Stefaan Duchi was 2017 voor McThree een beter jaar dan 2016, waarin de toenaderingspogingen met Balta de aandacht wat afleidden van de core business. "In ons verhaal is innovatie sowieso cruciaal en we scoren goed op dat vlak", aldus Duchi. "Dat verklaart waarom we in 2017 opnieuw groeiden met double digit cijfers. Ik denk dat onze service ook het verschil hielp maken. Een kleinere speler is sowieso flexibeler als het aankomt op dienstverlening. Laten we dus maar blijven uitgaan van onze eigen sterktes."